tisdag 14 september 2010

Lite text bara...

Helgen spenderades med en stor garderobsröjning.
2 stora säckar blev det från Wildas garderob.
Tänk vad fort hon växer...
Det mesta var kläder hon fått efter vännen E.
En del har hon knappt använt då det var för stort i våras och för litet nu.
Wildas ben har verkligen blivit långa i somras.
Inget i storlek 110 passar längre.
110/116 är på gränsen.
116 väldigt lagom.
Ett tag till, hoppas jag ;)
Men nu är garderoben rensad från sommarkläder.
Lite 3/4 leggins finns kvar.
Några "sommarklänningar" som man kan ha i höst med.
.
Noahs garderob rensade jag ur i somras, så det var mest lite shorts och linnen som fick flytta ut.
En del kommer han säkert kunna ha i vår när det börjar bli varmt igen.
Om nu inte han drar iväg massor på längden med.
.
Min garderob fick sig en omgång den med, hade dock inte så mycket att rensa ut då jag rensar rätt ofta.
.
Makens garderob behövde verkligen rensas ur.
Han har en del som han behöver sätta lappar på och har han sen inte använt dem under 6 månader så åker de.
Får se om han gör som han sa själv...
.
4 stoooora säckar blev det ivf.
Tunga var de också.
Och det bästa av allt, vi kunde bli av med dem direkt då de har en drive på skolan percis nu.
Allt som skänks vägs sedan och så får skolan pengar/lb.
Inte fel att bidraga på det sättet.
.
Så igårkväll lämnade jag barnen hos A och åkte till skolan.
Lastade ur säckarna på anmärkt plats och gick in för föräldramötet.
Inget nytt som sades eg.
Träffade alla föräldrar.
Skrev upp mig på party supplies-listorna.
Secret reader listan.
Mm.
Mm.
Och åkte óch hämtade 2 trötta, men nöjda barn.
De kom i säng 20.15, nästan timmen senare än vanligt.
Så idag var de väl inte de piggaste barnen i Stanton.
Men glada.
.
Lämnade lappen om fika för mammorna på dagiset igår, får se hur många som skriver upp sig.
De har till nästa torsdag på sig.
Fikat äger rum här, nästa fredag.
Vore kul om vi blir ett gäng som vill fortsätta träffas.
.
.
.
Idag ska Daniel till Sverige.
Utbildningen han var på igår var rätt bra, segt och sent, men bra.
Skönt att det bara är ett par dagar han blir borta denna gången.
Båda passen är packade!!!
Sen på lördag drar det igång för fullt.
Fotbollsträning och matcher.
Noah är nog rätt laddad kan jag tro.
Undrar vem som kommer vara mest nervös.
Noah eller Daniel?
.
Nu ska jag åka och lämna Wilda, sedan ska jag hem och pussa på Daniel innan han åker iväg.

3 kommentarer:

anna sa...

skönt att rensa ur ... håller jag med på för fullt !!! Det ´hade ju vart perfekt med de två säckar jag har kvar nere i källaren i storlek 122-128 som är urensat ur emelies till Wilda .. synd att vi inte hann ses i somras .. få väl tag tag i de där säckarna och köra iväg med dem ..hihiiii

mammigranten sa...

Ja jätteskönt!
Du kan ju alltid köra upp med säckarna till mina föräldrar så kan de ta med sig det i jul när de åker hit.
Om inte du kommer hit innan ;)

mammigranten sa...

eller så kan du åka upp till Stockholm till Daniel denna veckan...hihi