söndag 15 augusti 2010

Senaste helgerna i bilder (och lite text med)

För några helger sedan så packade vi ju in oss i bilen för att åka till reservoaren och bada.
men då var det stängt pga dåligt vattenprov.
Vi tog en tur till Pickel Park istället och barnen fick leka av sig.
Inte lätt att fånga en gungande Wilda
Noah fotas av Wilda
Wilda matchar flodhästen.
Fotograf Noah
Noah på klätterställning
Fotograf Wilda
Noah fotar en zeppelinare
Ser ni de mörka molnen som kom.
Kanske tur det inte blev något bad...
Förra fredagen åkte vi iväg allihop för att plocka persikor och asian pears.
De hade lite kul djur på gården.
Lamor, en del klippta en del inte.
Persikoträd i määäängder.
Och min fina familj!
Wilda ser ju JÄTTEGLAD ut för att hon får plocka frukt, eller hur?
Å hej, Noah hopplockar frukt.
Wilda kryper in under träden och plockar.
Asian pears.
Jättegoda!
.
Noah var dock rätt svårfångad då han plockade för han är så rädd för getingar att han knappt plockade några frukter alls.
.
På lördagen kollade vi in 4 hus, varav ett är en favorit, dock lite för dyrt.
Får se om man kan pruta...
Vi hann även med ett biobesök, Cats & Dogs, the revenge of Kitty Galore 3D.
(och nu hade de glasögon i storlek för barn)
På söndagen åkte Wilda och jag på kalas.
Noah och Daniel spelade biljard.
.
Veckan som varit så låg jag ute och solade så skönt.
Hörde ett konstigt ljud och tittade upp, då är det en liiiiten liiiiiten kolobri som flyger och kollar in rosenbusken bredvid mig.
Tyvärr var ju inte kameran med ute.
.
Vi har även hunnit med en playdate hos vänner med pool!
När barnen och jag var och handlade köpte vi även dessa!
Är det inte en underbar färg?
.
Nu i fredags fixade jag naglarna på morgonen.
På eftermiddagen så fick vi tid hos barnens läkare.
Noah har fått små små vätskefyllda blåsor mellan fingrarna.
Det började som små knottror i tisdags.
Och han hade feber i onsdags.
Läkaren sa att det såg ut att vara typiska allergiblåsor efter kontakt med giftiga växter.
Poison Ivy, Poison Oak eller Sumac.
Så det blev att googla bilder på dessa när vi kom hem.
Och det visar sig att det vi tidigare trott varit små lönnskott var poison ivy.
Tur vi hade handskar på oss sist vi rensade ogräs.
Ibland är det tur att maken har kontorhänder och jag har fixade naglar.
Vi hittade även sumac på tomten.
Men nu är det rensat!
Vi är ju rätt anti olika ogräsmedel, som tex round up.
Det finns ju liksom en anledning till att det är förbjudet i andra länder.
Så vi rensar ju hellre själva, för hand, med handskar!
.
På kvällen i fredags så hade barnen KNO på dagis.
Vi åt god italiensk mat, letade joggingskor och köpte presenter till barn i Sverige.
.
Igår gjorde vi ett nytt försök med reservoaren.
Och det gick bra, det var varken fullt eller stängt.
Men vilken syn.
Man betalar per bil, inte för antalet personer, så det var rätt många "minibuss" varianter där.
Folk hade grillar, partytält, bord, stolar i mängder med sig.
Och hade det inte varit för våra tatueringar så hade vi inte passat in alls, om jag förklarar det snällt. Inget illa menat alls.
Förutom en irländsk kvinna så var Daniel den blekaste av alla.
Våra barn var de enda blonda barnen.
Noah gillade att få sand att leka med.
Badvakterna var lata men bestämda.
Inga bollar
Inga noodles
Ingen snorkel
Inga simfötter
Inga flytgrejer alls
Stanna innanför avspärrningarna
.
Vid ett tillfälle fick alla gå upp ur vattnet.
Badvakterna tyckte att det var för många barn och för få vuxna i vattnet, fanns det barn utan tillsyn?
Det ville de veta.
Så efter 5 min fick alla gå i igen.
Men om de hittade ett barn som inte hade en vuxen med sig så skulle både child service bli kontaktad och man skulle bli utslängd.
Rätt bra tycker jag!
Wilda hade en rätt gnällig dag igår, syns det?
Här ser ni hur stor badplatsen eg är, men där det är tomt fick man inte bada för där fanns inga badvakter.
Så nu var det mängder med folk på liten yta.
Ljudnivån var enorm.
Och det var trångt!Sista doppet innan vi åkte hem.
Stark pappa!
Sandfria barn!
.
Nja dit lär vi väl kanske inte åka och bada igen om man säger så.
Men däremot ska vi ta och vandra lite runt reservoaren. Finns några slingor som även barnen skulle orka med.
Nackdelen: det finns björnar där!
.
.
.
Träning har jag hunnit med i veckan.
Löpband med både powerwalk, jogging och intervall.
Och styrketräning!
Så skönt att återigen fått lusten att styrketräna, det är ju så skönt.
Bränner ju inte så mycket kalorier under tiden, men ju mer musker desto mer bränner man ju över hela dagen.
.
Idag blir det städa, städa och mys med barnen.
I morgon ska Daniel till Sverige på möten.
Han kommer hem igen på fredag.
Kommer bli så tomt!

4 kommentarer:

Lina sa...

Vad tyckte barnen om filmen? Meja vill se den, den hade visst premiär här nu i helgen, funderar på att gå med henne nästa helg. Hon fick en biocheck i födelsedagspresent så det kan ju kanske passa bra.

mammigranten sa...

Noah gillade den, men Wilda hade lite svårt att förstå alla skämt.
De gillade första filmen mer än denna.

Lina sa...

Hm, vi har inte sett den första, men det kan hon kanske hinna med innan. Men om noah gillade den borde ju även Meja förstå skämt och sånt, det är ju inte kul att gå på bio om de inte gillar filmen :)

Suddrik sa...

Och jag som trodde våra vakter var strikta; inga dyk, inte leka med avspärrningsrepen, simtest för att komma ut på det djupa... men leksaker får man absolut ha!

Jag menar, huga, jag skulle bli helt galen om jag var tvungen att bada med barnen hela tiden. Jag skulle nog inte gå och bada alls! Jag ligger på stranden och blänger på dem (och kanske får lite hudcancer...)!