torsdag 5 augusti 2010

Mitt-i-veckan-rapport!


Ja rapport och rapport förresten.
Än så länge har jag inga nyheter på husfronten.
Men det kommer nog snart hoppas jag.
Just nu ligger bollen hos banken.
När banken väl är klart med sitt, dvs bestämt sig hur mycket vi får låna, då kan vi ge oss ut med mäklaren och titta på hus.
.
Vad gäller visumet så byts det 1 oktober, från E2 till H1.
Och med H1 så ska vi kunna ansöka om green card.
Nu är det ju ingen brådska med det, så det lär väl bli lotteriet något år först.
För med visumet har vi 3+3 år.
Och för er som undrar så om vi får bestämma själva, utan att jobb ska spela sin roll i det hela.
Så vill vi stanna läääääänge, kanske för evigt.
Så då var det sagt.
.
I måndags var det en lagom seg dag.
Jag tränade och sprang 5km och sen styrketräning.
Alltid skönt!
Tisdags blev en vilodag då kroppen inte kändes helt hundra.
Jag var varm, men inte febrig.
Igår kände jag mig bra igen.
Så det blev intervall, en minut lugnt och en minut snabbt i 40min.
Sedan invigde jag vår nya bänk.
Daniel köpte en träningsbänk i måndags.
Så nu kan vi träna lår, fram och bak, bänkpress, benböj och mycket mycket mer.
Så detta och lite armar och axlar blev det i 20 min.
En rejäl genomkörare med andra ord.
Körde rätt tungt för att trötta ut kroppen.
.
På eftermiddagen lekte barnen med playdoh och jag gjorde vaniljmuffins.
Sen dekorerade vi dem ihop med rosa fluff frosting.
Mumsigt värre!
Och rätt fina blev de va?
(hade kunnat bli finare utan barnens hjälp, men vad gör det om man ändå bara ska äta upp dem)
.
Idag ska jag köra ett långpass powerwalk.
2 timmar hoppas jag på, får se om barnen tillåter det bara, de brukar ju vara med nere och det kan ju bli lite bråk då...
.
Ikväll ska Noah och Daniel på kalas.
Noahs kompis M ska ha kalas på en baseboll match.
Så då gäller det att ha på sig
basebolltröja
keps
och handske
(får se om jag kommer håg att fota)
Och sent ska de vara uppe, matchen håller på till 22.00.
Lär ju vara en trött son i morgon.
.
Nu träna!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga ut receptet på dina fina muffinsar? Å frostingen du har på?

mammigranten sa...

Jodå det kan jag göra!

Suddrik sa...

Men satans vilka snygga cupcakes! Du kommer att bli amerikan på nolltid! ;-)

*suckar jag avundsjuk, jag har inte tålamodet... det ska gå FORT!*

mammigranten sa...

Suddrik
Tack så mycket!
Ibland får jag bara inspiration, ork och tålamod och då är det bäst att göra något kreativt;)