lördag 10 juli 2010

Fastingar, Halmstad, sol & bad och getingstick

Noah han har haft otur har i Sverige.
Forst akte han pa att fa 3 fastingar pa otrevliga stallen.
Och igar sa blev han getingstucken.
Getingen satte gadden i orat pa honom.
Resultat: en gallskrikande pojke med ett mycket rott och svullet ora.
.
Wilda har ocksa haft otur.
Hon har rivit sina sota sma ben pa taggbuskar och annat.
I tisdags sa ramlade hon och skrapade i ena knat, ratt illa.
Men det laker bra ivf.
.
.
For ovrigt sa har tiden gatt ratt fort har i Sverige.
I fredags forra veckan flyttade vi fran svarforaldrarna pa landet till mina foraldrar i stan.
Pa lordagen packade jag och maken varsin liten vaska, badkasse och picknick och drog till Halmstad for att mota upp Mrs F med make.
Vi hade kanonvader hela lordagen.
Solen sken, vattnet var varmt och det kunde bara inte bli battre.
Pa kvallen at vi god middag ihop och bara njot av trevligt sallskap, god mat och mycket prat.
Pa sondagen drog de hem till sina barn, vi tog oss ner till stranden igen.
Dock var vadret mycket samre.
Pa 3 timmar tittade solen kanske fram i 30 min.
Sa vi gav upp och akte hem till vara barn.
.
Mandag och tisdag bestod av sol och bad.
Sa skont!
Pa tisdagkvallen akte maken till Stockholm for jobb, han kom tillbaka i torsdagskvall.
Barnen hade tur och fick sig en stor slant av mormor och morfar.
Noah handlade simfotter, snorkel och cyklop.
Wilda handlade pa rean, en fin klanning och matchande kofta och sen aven ett halsband i silver med Tingeling pa.
Blev aven varsin leksak inhandlat igar.
Sa nu ar pengen slut.
.
Aven jag hittade lite pa rean, 3 klanningar och en kofta, for att vara exakt.
.
Igar blev det lek med barnens kusiner, en tur pa stan med de samma och min bror.
Pa eftermiddagen blev det lite bad, da aven brors flickvan var med.
ANTLIGEN har han hittar ratt!!!
Barnen verkar avguda henne, bror likasa.
Noah och Wilda gillar henne, sarskilt Wilda for att hon har sa fint har, som hon uttryckt det.
Och jag, jag gillar henne med, inte bara for att hon har ett sa fint namn ;) utan for att det ar sa harligt att kunna titta in i ett par arliga ogon som verkligen menar det som sags.
Bra gjort bror!
Nar barnen val blivit blalila av kold, eller inte, sa gav vi upp badandet.
Det var dags att dra hem och grilla.
Gott!
.
Idag verkar vadret bli ratt ok, sa det lar nog bli sol och bad idag med.
Annars far det bli att leta smultron med barnen.
Inte fel det heller...
.
Det som ar kvar att gora innan vi drar hem igen ar
traffa bebiskusinen
traffa makens syskon
traffa svarforaldrarna en svang till
bada och sola massor
och sakert massa mer saker jag inte kommer pa just nu...
BEHOVER ATA FRUKOST
sa nu ska jag vacka maken!

Inga kommentarer: