söndag 13 juni 2010

Tatueringarna

Som utlovat!
Första tatueringen gjorde jag när jag var 17.
Så nöjd och jag har aldrig ångrat mig.
Andra tatueringen gjorde jag samtidigt som första, men den blev gjord efter.
Ni ser den på vänstra skuldran, fiskarnas tecken.
Kanske inte en jättekul tatuering, men den sitter där den gör.
Inget ångrande, men den kanske kommer tatueras över någon gång...
Finns ju finare alternativ om man säger så...
Den lilla i mitten av "y"et gjorde jag när jag var 19. Hade flyttat ihop med Daniel och markerade detta.
Efter 1½ år så gjorde jag "y"et för att markera vår förlovning. Detta var 2000.
Stjärnorna gjorde jag ju som sagt nu i mars.
Likaså barnens namn.
Jag sa något när Daniel tog kortet, därav minen.
Här slutar stjärnfallet.
15 st är det totalt.
Skylle kunna fylla hela ryggen med stjärnor, men det skulle nog bli att gå till överdrift ;)

Denna tatuering facinerar flest amerikaner.

De tycker den är "gullig". Vet inte riktigt hur jag ställer mig till det, men...

Jag och maken gjorde varsin sådan när vi firade 1-årig bröllopsdag.

Detta är ju brudparet från Tanumshede, för er som inte visste det.

Det är även den enda tatuering maken har.

Jag har den på min vänstra axel, han har den på sin högra.

Än så länge är dessa alla mina tatueringar.

Om man räknar antalet så blir det 22 totalt.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

TACK! vad ROLIGT att få se!!!!!
Det känns extra fint att du gjort flera av dem just vid speciella tillfällen. Som en dagbok på din kropp! :-)
Kram!

mammigranten sa...

Vassegó!
Ja precis, så därför hoppas jag på fler tillfällen att skriva om i min fysiska dagbok ;)
Kram

Jenny sa...

Hej Hej Vännen!

Coolt, tycker den är suuuuper!
Kram kram