tisdag 1 juni 2010

Tanken var god

Ännu en gång gick det inte att föra över bilder.
Annars hade ni fått se mig i både balklänning och brudklänning.
Balklänningen satt som ett smäck, trots några kilo mer än då den syddes upp.
Brudklänningen däremot var STOR.
Alldeles för stor.
Inte så konstigt för jag väger ju ca 10 kilo mindre än för 8 år sedan.
Och då var jag mer jämntjock.
Nu är det nedre delen av magen, rumpan och låren som har mestadels av mina extrakilon.
Kul var det ivf.
Ett avbrott på en varm dag.
.
Maken blev hemma i fredag, sjuk.
Lördag blev det en slöardag.
Söndag sol och njutande ute.
Måndag, Memorial Day spenderades i Flemington, där vi tittade på en 2 timmar lång parad.
Noah gnällde efter 30 min att han var trött på att stå.
10 min senare frågade jag om vi skulle röra lite på oss, men nej då ville han stå kvar och se ALLT.
Ingen kamera var med.
Men kul var det.
Gamla bilar
Gamla militärfordon
Gamla brandbilar
(en vars bakhjul drevs med synlig kedja)
Gamla gubbar
Gamla tanter
Unga pojkar
Unga flickor
Måååånga hundar
och mycket mycket mer.
.
Väl hemma blev det matigt mellanmål.
Senare grillade vi kalkonfilé.
MUMS säger jag bara.
.
Idag har Wilda haft fieldtrip med dagis.
De åkte skolbuss till en farm.
Jag kunde tyvärr inte följa med för då hade jag missat Noah när han kom med bussen.
Men nästa år kan jag följa med på hur många som helst, för då kommer inte Noah hem förrän halv 4 ca.
Alltid något bra med låååånga skoldagar.
.
Får se om bilder slutar gömma sig snart.

Inga kommentarer: