måndag 3 maj 2010

Helgen

Vad den passerade fort, helgen.
Swoosh så var den över.
Lördagen fördrev vi med en liten husvisning och sedan kom makens kollega från Sverige hit.
Lite kaffe, bullar och kakor och sedan iväg till outleten.
Lite shopping där.
Shorts till mig.
Flipflop och sommarpyjamas till Wilda.
Linnen till Noah.
Kollegan handlade lite han med.
Maken NOLL.
Väl hemma igen blev det årets första grillning här.
Fläskfilé
Sötpotatis
Sparris
Coleslaw
Vanlig sallad
Sås
Melon
MUMS!
När kollegan sedan åkt och barnen gått och lagt sig blev det lite filmmys för mig och maken.
Cirque de freak.
Rätt bra.
Lite gott rosé blev det också.
Sedan sov jag till 10 efter det.
Första gången jag sovit så länge sedan vi flyttade hit.
Underbart skönt och utvilad för första gången på länge.
Sedan spenderades söndagen här hemma.
Grillade hamburgare och var ute i kvava 34 grader.
Långintervallpass blev det för mig på kvällen.
Puh säger jag bara för fy attan vilken åskkvav luft det var.
Men small gjorde det inte förrän vid 12-tiden.
.
Idag åkte Noah med bussen och Wilda skjutsade jag timmen senare.
Sedan blev det gymmet för mig.
Step&Pump.
Dock inte med danska Irene, hon är nog inte ok än efter sitt boobjob.
1 timme varade det passet, i en liten varm lokal.
Efter det gick jag in och körde lite BodyAttack (missar det passet på torsdag då det är morsdagsfirande på Wildas preschool). Stannade 40 min på det passet.
Så skönt!
Väl hemma och vänta in Noah, då säger han att han vill cykla och hämta Wilda på dagis.
Vilket vi då också gjorde.
Backe upp och backe ner.
Han ångrade sig nog några gånger tror jag, men han sa inget.
Totalt tog det oss 1 timme och 20 min fram och tillbaka.
Så idag har jag bränt kalorier.
1428 om jag ska vara exakt.
Och det känns skönt!
Jag har återigen börjat räkna kalorier.
Jag vill verkligen bli av med de där sista kilona och då känns det som om det är räkna jag måste göra. Inte för att jag har en tendens att äta för mycket, tvärtom jag äter för lite.
Tanken är att kag ska köra minst ett pass på gymet varje morgon som jag har möjlighet.
Denna veckan försvinner torsdag och fredag pga Mors dags firande.
Jag ska ha en dags vila och sedan en dag med löpning/jogging/rask promenad (beroende på om jag har sällskap eller ej).
Nu ska jag ta en skön, lång och efterlängtad dusch!

Inga kommentarer: