onsdag 17 mars 2010

Lite blandat

Nu är det bara en vecka kvar tills jag och barnen tar planet till Sverige.
Inte tillräckligt få dagar tycker Noah.
Jag tycker däremot det är lagom, kanske till och med för få.
Jag vill ju inte ha vinter nu ju.
Är blir vi bortskämda med 6grader som kallast och 19 som varmast.
Underbart!
Och då ska det väl även torka upp i källaren.
.
Packlista skrivs.
Saker inhandlas.
Frisören är besökt.
Men först ska vi hinna med ett besök i Atlantic City.
Maken ska på mässa där och denna gången så är även barn (i vuxet sällskap) välkomna, så jag och barnen ska åka med vi med.
Jag ska även passa på att åka och shoppa lite.
Just nu har jag 3 par! byxor som är lagom.
Varav ett par är manchester, inte så vårigt.
Fick ju lite shoppingpengar av man och barn när jag fyllde och så har jag $25 på Calvin Klein att spendera med. Och nu i helgen har jag ytterligare 30% i samma affär.
Inte fel helt enkelt.
.
Annars tickar livet på sakta men säkert.
Nu blir det lite yoga, har cyklat till preschool idag så yoga blir en bra nedvarvning.
Sen blir det te, bok och solen!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Låter som en härlig dag!
Och kul med Atlantic City! Ska ni spela också!?!?! Det inns en hel del bra restauranger där också har jag hört. kanske kan vara värt att kolla upp?
Underbart med Sverigeresa också. Men jag förstår att du inte vill ha vinter. Å andra sidan kan det vara mysigt med vinter när man vet att man bara ska ha de en liten tid. Som att åka till fjällen på sportlovet eller så? ;-)
Kram!

Unknown sa...

Ha en trevlig minisemester i Atlantic City. Vi var där när lillebror bara var ett par veckor gammal. För oss blev det mest att storsa på strandpromenaden. Finnas en hel del affärer så satsa på shopping!

Då antar jag att ni åker till Sverige på onsdag. Själva åker vi på tisdag. Hade ju varit kul om vi hade träffats på flygplatsen.

Kram

mammigranten sa...

Saltis
Spelande blir det nog inte. Är inte riktigt vår grej om man säger så. Men äta gott, fira 10-årig förlovningsdag, gå på mässa med tårtdekorationstävling och njuta av solen ska vi göra.
Och visst blir det nog som ett sportlov, men det är ju så mycket som måste packas med när det är vinter där...
Kram

Lele
Shoppa är ju aldrig fel...
Ja det hade varit kul att ses på flygplatsen.
Åker ni med SAS eller continental?
Vi har valt de senaste nu sedan värsta resan med sas i somras.
Kram

anna of sweden sa...

Åh, Sverige? Så mysigt.

Men du, läser att ni hade jobbig resa med SAS.
Vad hände?

Camilla sa...

Det pratas om att det ska bli lite varmare här nu så förhoppningsvis är det inte så vinteraktigt när ni kommer hit.

Trevligt med en liten tur till AC. Det är ju ett lite annorlunda ställe där allt snurrar runt spelandet. Hoppas att ni får det trevligt.

Kram

mammigranten sa...

anna of sweden
Jo det ska bli kul, även om de har vinter fortfarande.
Läs här så förstår du nog varför vi undviker SAS
http://mammigranten.blogspot.com/2009/07/framme.html

Camilla
Hoppas hoppas hoppas på varmare!
Det blir nog lite god mat och shopping och mässbesök. Men spela, nej det får andra sköta istället.
Kram