fredag 12 februari 2010

Vinterbilder, små rosa kläder och annat!

Igår kom ju Daniel hem!
Med sig hade han svenskt godis i massor.
Till mig
Till barnen
Till barnens bästa kompisar, ett syskonpar
Till rufflen på preschool
Han hade även med sig en massa te till mig, WOHO!!!
Med i resväskan vär även en liten, liten pyjamas, en liten liten klänning och ett par små små rosa skor.
Inte till Wilda, men till......
Skrållan
Wildas docka.
Födelsedagspresenter från mormor och morfar.
Noah fick ett fint set med fotbollsshorts, fotbollströja och fotbollsstrumpor.
Och de blev så glada båda 2.
Och till mig hade han även en flaska xanté och en flaska rosa champagne, WOHO igen!
Idag blev det en tur till makens jobb, sedan lite shopping.
Termobraller och vinterjacka till mig.
Perfekt med rea.
$150 istället för 340, inte illa tycker jag.
Barnen shoppade sedan för sina födelsedagspengar.
Wilda hälsar till Faster J, Farbror P och Kusin A och tackar så mycket för fina bakverk och kakafat och ett hus till Strwberry Shortcake, innehållandes hattar, hatthållare och halsdukar.
Noah hälsar och tackar även han Faster J, Farbror P och Kusin A för en Optimus Prime och en Halo Wars robot.
Min älskade Make
(och syns det gör han i backen utan tvekan)
Min nya jacka och mina nya byxor. Varmt och skönt!
Men snyggt framför allt ;)
Här tävlar de i backen!
Wilda vinner med ett stort leende på läpparna!
Noah verkar nöjd och glad ändå!
Med en snöboll i knät.
Älskade Noah
Älskade busWilda
Strålande väder!
.
.
.
Nu ska jag kurera min kanonförkylning som dök upp igår eftermiddag (passande nog så väntade den till Daniel kom hem)
Badade i jacuzzin efter snönjutandet, fick ett glas vin på kanten av Daniel.
Nu blir det en bagel, lite xanté, godis och popcorn!
Jag måste ju testa de salta bilarna ju!!!

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Svenskt godis. Mmmmmmm ....

Och du. Supersnygg jacka!

Saltistjejen sa...

Å vilka UNDERBARA bilder!!!
Och vad härligt emd både maken hemma OCH godsaker från Sverige! Lyx!
Ha en toppenhelg nu!
Kramar!

mammamjuk sa...

vilka fina bilder! och dina kläder är verkligen jättefina! sen gillar jag det där m glaset på kanten ;) så ska det vara :D KRAM

millan sa...

mums salta bilar! De gillar ja jätte mycket så det äer tur att ja har en bit ner till konsum hihi. Vilken härlig livsnjutare du är! Å dina kläder gillade ja om! REA är roligt ha det godast kram Millan

Gun-Marie sa...

WOW vad snygga kläderna är! Och vilka vackra barnbarn vi har trots Noahs (Stig-Helmer tofs)!Eller just på grund av den, hi hi.kram mamma

Mollys Hus sa...

Härligt med snö! Är dom amerikanska barnen ute och leker i snön?

mammigranten sa...

anna of sweden
mmmmmmmums svenskt godis!!!! Aldrig fel!
Och tack, jag är sååååå nökd med jackan!
Kram

Saltistjejen
Tack!
Kram

mammamjuk
Ja glaset slog inte fel!

Kram

millan
de salta bilarna var farligt goda, tur de bara finns i sverige;)
Tack! Jag börjar lära mig att njuta av livet!
Kram

Mamma
Tack!
Ja nu vill han ju inte klippa sig utan ha längre hår, så toffsen lär väl ge sig snart.
Kram

Mollys hus
Ja det känns som Sverige med all snön så hemlägntan har jag inte.
Och jo i pulkabacken är det rätt fullt på vissa tider.
Kram