torsdag 25 februari 2010

Ny variant på...

telefonsamtal.
Vi har ju varit med om telefonsamtal som är via maskiner som ringer upp.
Då har det varit från typ skola, organisationer som vill ha pengar, mm mm.
Nyss ringde telefonen med en helt ny variant.
Det stod Call Center, MI på telefon och på tvn (ja på tvn också)
Lämnar (såklart) telefonen till Daniel som svarar.
Han fnissar till och säger: det här måste du höra!
Sätter igång högtalarfunktionen:
Your neighbor Pam has lost her puppy Toto on february 19.
och sen rabblar den redan inspelade damen om att det är en boxervalp, blond med svart ansikte.
Om vi sett valpen eller kan hjälpa till ring nr**********
.
Kunde aldrig tro att man kunde göra såna saker med, men detta är ju möjligheternas land så jag borde ju inte tvivla på vad som går och inte går här.
Hoppas de hittar valpen snart!

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Samma här. Många telefonsamtal har jag varit med om här. Men inget sådant. Är väl bara en tidsfråga.

Fast här har vi i och för sig ett e-post-system som grannskapet kan använda sig av vid sådana här saker.

Stackars lilla valpen förresten. Så kallt ... :(

Trebarnmamman sa...

Herre guuud , men jag måste nog säga guud så bra !!! fast vad är det för fel att göra som vi gör ... gå och prata med grannarna ...hihiii

Stackars ,stackars lilla valp ... usch det huf´gger till i mitt matte hjärta ...

Ut och leta ni med ...hihiihii

SweFlo sa...

Förra veckan fick vi ett litet läskigt meddelande. Det var från Sheriffen (automatiskt) och de befarade att en 7-årig pojke hade blivit bortrövad (enligt ögonvittne). Men som tur var visade det sig vara OK! Det kan ju vara mycket effektivt när tiden är knapp och viktig. Jag gillar dessutom det sk Amber-alert, när media blir larmad när ett barn försvunnit (nationellt). Så folk kan hålal ögonen öppna. Tragiskt att det behövs, men oh så viktigt... Ha en bra dag!

Anne sa...

Hihi, det där var riktigt komiskt ju. Jag har aldrig varit med om den sortens telefonsamtal, men som du säger, detta är ju möjligheternas land så vad som helst går ju att hitta på.
Som Sweflo skriver så är det säkert bra i riktigt dramatiska situationer som bortrövandet av barn (usch, så läskigt man inte ens vill tänka på sånt).

mammigranten sa...

anna of sweden
Visst är det smidigt.
Jag har tyvärr inget nytt om lilla valpen dock...

Trebarnmamman
Jo jättesmidigt, men de kunde även meddela adressen till de som söker sin valp, vi fick bara numret, nu tror jag mig veta vem det är då jag träffat en med det namnet, men 100 är jag inte och numret skrev jag inte ner...
Och som sagt, tyvärr inget nytt om valpen.

Sweflo
Jag gillar också det där då de meddelar saker direkt på tvn. Men lite otäckt tycker jag att det samtidigt.
Kram

Anne
Ja lite snopet är det ju när det är ett sånt samtal och ingen man kan prata med. Smidigt för de som letar att själva slippa ringa runt.
Men alltid tragiskt att det behövs.
Kram