måndag 9 november 2009

Underbar Helg!

Fredagen spenderades väldigt lugnt.
Ja jag tränade iof i 2 timmar, men för barnen var den lugn.
Ingen skola varken torsdag eller fredag passade dem utmärkt då de var snuviga och trötta efter tidsomställningen förra söndagen.
.
På lördagen blev det städ och tvätt.
Passade även på att handla och packa.
Så nu är det mesta packat för mig och Wilda, bara det vi använder dagligen som inte åkt ner i resväskorna.
Hade tanken på en stor och en liten resväska, men det kunde jag ju glömma.
Alla vinterkläder och annat smått och gott pockade på utrymmet, så det fick bli 2 stora.
Tur i oturen så slipper vi släpa på bilstol, då vi köpt en till Sitsac, en grön till Wilda.
(Noah fick ju en i somras)
Smidigt att de själva kan bära ryggsäck och bilstol och att de funkar som handbagage.
Så nu slipper jag ju släpa på en bilstol och 2 stora väskor och en trött Wilda.
Noah ville skriva packlista han också, så här ser den ut.
Får bli till att tvätta och packa lite smått åt honom på torsdag tror jag, litar inte helt och fullt på att Daniel kommer ihåg att packa allt ;)
Här är några av mina kreationer från förra veckan.
Korten kan jag ju inte visa än då de inte nått mottagarna.
De 3 hängena är med ett knäpplås på och kan alltså sättas på vilken kedja som.
Alla gjorda till mig själv, just nu...
Var ju tvungen att testa idén som poppade upp i skallen.
.
.
.
Igår åkte vi int till NYC.
Daniel skulle kika in på en mässa de deltar i.
Så under tiden (det var 18 års gräns) så gick jag och barnen ner till Intrepid .
Tanken var att gå titta närmare, men det var låååååång kö, så vi köpte lite fika och tittade på avstånd istället.
Solen sken och det var kanonväder!
När vi var färdiga med tittandet återgick vi till mässan. Väntade på Daniel och sen åkte vi till Saltistjejen.
Där bjöds vi på fika och en mycket trevlig pratstund.
Vi hade med oss Wildas urvuxna kläder och skor, kul om det kan komma till användning.
Noah och Wilda blev stormförtjusta i deras fina katter och pratade mycket om dem sen.
Efter fikat gick vi ut i fina vädret.
Barnen fick välja lekpark eller zoo, de valde lekpark.
Så det blev kanåkande, klättrande och fullt ös.
Vi skilldes sedan åt vid en italiensk restaurang.
Vi hade jättetrevligt och gör gärna om det igen!
.
Barnen var supertrötta, så innan vi fick in maten hade Noah tjurat ihop säkert 5 gånger.
De ville bara ha pasta, inget på.
Ja ketchup då, vilket nog är bland det värsta man kan be om på en italiensk restaurang, men de fick det iaf. Och åt sedan bra.
Maken och jag åt pasta med lax och svamp, ingen sås, bara olja.
Jättegott!
Lite efterrätt (måste ju fira far lite)
Chokladmousse för killarna.
Sorbet för tjejerna.
Barnen slocknade sedan snabbt i bilen.
Väl hemma blev det ombyte, tandborstning och nedbäddning.
.
För övrigt var det den billigaste parkering vi gjort inne i NYC, 13$ för ca 5 timmar.
.




7 kommentarer:

Gun-Marie sa...

Hej Malin! Jag såg Noahs packlista och kan tala om att hans Pippitröja är klar. kram mamma

Taina sa...

Vad roligt med bloggträff!

Lyllos dig som får åka till Svedala...

mammigranten sa...

Mamma
Tack! Nu blir han glad.
Kram

Taina
Ja det var verkligen jättekul, även om barnen var lite förvånade över att det finns fler svenskar här, haha!
Ja lite lyllo är jag nog ;)
Något du behöver från Sverige?
kram

Saltistjejen sa...

Å det var jättekul att ses!!!
och ja jag hade roligt åt hur de lekte med katterna! :-)
Det är något speciellt med hur barn älskar djur.
Och tack igen för kläderna! vi hade inte ork att börja gå igenom kassen igår eftersom det tog tid att lägga E och sedan gick jag till jobbet ett tag. När jag ko hem var jag trött. Men vi ska kolla den nu. Lite som julafton haha!
Hör av er när ni har planer att komma in till stan nästa gång så kanske vi kan ses igen!
Kramar!!

Trebarnmamman sa...

Du ta med dig en extra väska ... jag har lovat mig själv att NU måste jag städa hönans garderob igen .. så nu kan du FÅ en MASSA igen ... om ni vill så klart !!// Kramizzz

mammigranten sa...

Saltistjejen
Ja visst var det! Måste göras om!
Barn och djur är ju ofta en underbar kombination.
Hoppas ni hittar lite i kassen som ni gillar. Kolla inte så mycket på storlekarna, en del står som stort, men är smått...
Vi hör gärna av oss igen!
Kram

Trebarnmamman
Det vill vi gärna!
Kram

Gun-Marie sa...

Fina halsband igen Malin! Skulle nog kunna hänga på mej ett sånt! kram mamma