torsdag 5 november 2009

Lycka & snuva

Ställde mig på vågen i morse, vilket gjorde mig kanonglad.
Hur ofta kan man säga att vågen gör en glad?
1kg ner sen förra veckan!
Och 2hg under tiotalsgränsen.
Underbart!
Förhoppningsvis går jag ner ytterligare lite under veckan som kommer så jag har lite Sverige-marginal.
Borde ju inte gå upp något eg, för jag är ju inte så sugen på att äta godis, men man vet ju aldrig.
Tanken är ju att träna även i Sverige, fortsätta med mina kalorier, precis som vanligt.
Men man vet ju aldrig vad tidsomställningen gör för en.
I somras var det ju skitsvårt att träna, då jag var konstant trött...
Men men...
.
.
.
Jag har haft lite ont i halsen senaste dagarna.
Vilade i tisdags då jag kände mig febrig.
Mådde bra igår och körde loss 1000 kcal med Bob och sen löpbandet.
Väntade in Noah, hämtade Wilda och sen duschen.
Kändes kanonskönt!
.
Idag är halsen lite sämre igen, har sån där rethosta ni vet. Man hostar och harklar sig men inget hjälper.
Men träning blir det ändå idag.
Lite weight loss yoga med Bob, brukar bli ca 350kcal minus.
Nackdelen nu är ju att jag bränner färre kalorier ju mer jag tränar, men sen vet jag ju att jag bränner mer totalt under dagen ju mer vältränad jag blir.
Jaja, dagens dilemma...
.
.
.
Barnen är snuviga.
Men som tur är så är de lediga både idag och i morgon.
Lärarutbildning eller något sådant.
Så de ska ju hinna vila upp sig innan det är dags för skola och dagis igen.
Fördelen är ju att de nu säger att har man förkylningsvirus i kroppen kan man inte få nya influensan. Alltid något, om det stämmer...
.
.
.
Annars är allt som vanligt.
Jag har börjat med min lista.
Packlista
Maken skrattar åt mig, då jag skriver upp minsta lilla sak, men han vet ju även hur irriterad jag blir om jag glömmer något, så eg borde han ju inte skratta.
Blir väl att tvätta och packa klart på onsdag eller torsdag...

1 kommentar:

Gun-Marie sa...

Hej Malin! Vad duktig du är som kämpar på med vikten. Önskar att jag hade samma gnista som du har. Pappa och jag har nedräkning tills ni kommer. Kram från en längtande mamma