torsdag 8 oktober 2009

Lite snuva & gott humör

Ännu en gång fick cykeln bli transportmedlet till preschool.
Uppskattas av både Wilda och mig.
Hon gillar farten och själva grejen att vi cyklar,
även om hon gillar att åka bil och då passa på att sitta i Noahs stol
(sch säg inget till Noah)
Jag gillar att bränna kalorier snabbt.
Sen är det alltid kul att chocka.
För tänk, nu har jag cyklat 3 gånger till preschool och alla blir lika förvånade och imponerade varje gång.
Bilåkare vi möter ser ut att tappa hakan där de sitter, de lata krakarna.
Hihi!
Men det är ju bäst att passa på att ta cykeln när vädret tillåter.
.
.
.
Väl hemma körde jag ett Shred program med Jillian.
Så totalt 720! kcal på lite drygt en timme.
Inte illa va?
.
.
.
Är lite snuvig, nysig och täppt om vart annat, men det är väl så en höst ska vara, med skol/dagis start, kalla vindar och fuktig luft. Annars har man ju inte invigt hösten alls!
.
.
.
Idag ska barnen iväg på playdate.
Båda två, till samma familj.
Noah ska leka med sin kompis, fd pre-k klasskompis
och Wilda ska leka med hans lillasyster, nuvarande klasskompis.
Jättekul!
Jag, jag ska till tandläkaren och kolla så allt läker som det ska.
.
.
.
Igår hade Wildas preschool besök av brandmän och brandbilar.
Sådär tyckte väl hon att det var med bilarna, hon är ju ganska immun med en morfar som brandman.
Men när de gjorde så det kom rök ur en trailer de tagit dit, släckte en eld mm, mm
det var sååå cool, som hon sa ;)
.
.
.
Noah ska få gå på lite extra undervisning nu ett par veckor, ihop med några klasskamrater.
De ska få lära sig alfabetet ordentligt, med uttal och utseende.
Blir nog bra det med.
Vi kör ju på och övar här hemma med, men han är envis den där pojken.
Suck!
Undrar vart han fått det ifrån?
För jag har ju min envishet kvar...

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Hoppas snuvan snart går över. Det är lite jobbigt med höstförkylningar tycker jag, men man kanske får vara glad så länge man slipper influensan.
Kram!