tisdag 6 oktober 2009

Cykeltur i friska luften

Invigde min cykelhjälm idag.
Får erkänna att jag kände mig lagom nördig när jag klev in på preschool med Wilda.
Inte för att alla andra mammor är så superfräscha, snygga och klädda i det senaste, för det är de inte. Men för att det känns helt off att ha hjälm. Men som maken sa: den är bra att ha den dagen den behövs!
Lite kämpigt var det idag dock.
Inte för att backarna blivit brantare eller för att Wilda blivit tyngre, men för att antibiotikakuren påverkar min kropp så negativt.
Sen var det KALLT!
Bara 11 grader i skuggan och det är bara skuggan hela vägen dit.
Men ack så skönt det var att komma hem.
25 min tog det denna gång och 400kcal brände jag.
Sen körde jag ett cardio max pass med Bob här hemma och brände 220 till.
Inte fel det heller!
.
.
.
För övrigt händer dock inte mycket.
Daniel åkte iväg på jobb idag och återkommer sent i morgon.
.
Barnen tog sovmorgon idag, så vi fick väcka dem strax innan 7.
Varför kan aldrig det hända en helg?
.
Jag har ont i min rygg och har ingen aning om varför.
Har testat spikmatta, yoga, bubbelbad och vetekudde, men inget har hjälpt hittills.
.
Ska till tandläkaren på torsdag för att se om det läker som det ska.
.
Annars ... inget nytt.

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Hahaha du det där med att barn aldrig sover länge på helgen är ju ngt skumt med!=! Ibland kan man nästan försova sig en vardag för att man kallt räknar med att de ska vakna en viss tid = tidigt. Men så sover de en timme längre. men på helgen DÅ aknar de minsann alltid tidigt...!
Kram!