söndag 12 juli 2009

Seg söndag!

Hade supersvårt att somna efter en lördag med fart, ja eller kanske halvfart.
Lördagen spenderades med mina föräldrar och sen senare även med bror och hans barn.
Vi började med att vakna sent och åt sen frukost.
Sen tränade jag och fy f-n vad jobbigt det var att träna på en tid som eg var mitt i natten.
Efter dusch åkte vi ner på stan och promenerade lite, köpte lösgodis på ICA.
Dock var det inte så gott som jag trott, så det blev mycket godis kvar i skålen... Bra var väl det!
Väl hemma igen hade vi tänkt grilla, men regnet ville inte tillåta det, så det blev grillat från stekpannan. Och självklart så var vädret kanon lagom maten var klar.
Träffade förresten på nya ägaren till huset här i Tranås, flyttfirman hade missat 3 bröllopsfoton när de packade och städfirman hade hittat dem. Så de måste vi komma ihåg att hämta.
Har ju saknat dem lite när vi packat upp, bröllopsfoton på mina föräldrar, svärföräldrarna och svägerskan med make. Men jag har inte reflekterat så mycket över det än då tavellisterna inte är varken uppsatta eller målade än, sen har jag väl trott att vi bara lagt dem i något skåp så länge.
Idag blir det väl lite lugnt. Vi ska ut och gå om en stund.
Fotat mina nya inköp har jag inte gjort än, men jag ska försöka göra det under dagen.
I morgon ska vi, dvs jag och Daniel, upp till Linköping och sälja vår bil.
Sen får det bli tåget tillbaka till Tranås.
Men fy vad skönt att slippa betala lån på en bil vi inte använder.
Så övriga tiden här blir det att cykla. Vi får låna mammas och brors cykel med barnsitsar på.
Bror är även så snäll så vi får låna hans bil när vi ska till Öland och hälsa på kompisar.
Sen skjutsar han oss även till flygplatsen på söndag och kan då på hemvägen passa på att hälsa på några av sina kompisar.
Kanon när allt klaffar så perfekt!!!
Kram på er!

Inga kommentarer: