tisdag 21 juli 2009

Hemma och bilder

Nu är vi hemma.
Så skönt!
Har sovit underbart gott i natt, vi åt gott igår på vägen hem innan vi handlade.
Fick bli Ruby´s och varsin burgare, barnen åt chicken tenders och fried shrimps.
Flyget gick bra, inga förseningar, någorlunda vettig mat, trist med samma filmer som sist, lite shopping på flygplatsen-godis till barnen och hudvård till mig, ganska snabbt gick det även att komma igenom passkontroll mm med och att bli hämtade och körda till vår bil. (delade bussen med en annan svensk familj som bor i Washington.)
Här kommer lite bilder från sista dagarna i Sverige.
En typisk bild från Öland
En grav genom bilfönstret.
36 meter höga Långe Jan.
Skrotnissar
Mitt allt!
Trötta jag (och då sov jag ändå i bilen)
Mina och Mrs F´s barn.
Är det Akka tro???
Efter god mat så blev det glass till efterrätt!
Svalbo med minst 2 ungar.
Noah och Wilda badar hos vänner.
Vacker himmel hos svärföräldrarna.
Noah och Wilda hoppar i sin gamla studsmatta, som numera står hos farmor och farfar.
Får bli att köpa en större här hemma, tror jag...
Svräföräldrarnas nya fina altan.
Innan var den bara till en meter utanför husknuten ungefär och inget alls där stolsgruppen står.
Fin utsikt har de med!
I gården nedanför bodde Daniels mormor och morfar.
Mellan träden kan man skymta en sjö.
Fin va?
Och nej ingen har skvätt färg på denna.
En av de finaste blomsorterna som finns i Sverige.
Noah har ätit smultron, förstår inte hur han kan bli så röd när han hade en sked att äta med.
Vi hann med mera, men kameran glömdes, vissa vill inte synas på bloggen, vissa kort blev inte så bra som tänkt, mm, mm....
I lördags hann vi med att träffa min kusin och hennes dotter. Tnaken var att vi skulle försökt träffa min andra kusin och hans son (en ganska ny liten kille) men det blev inte så.
Vi hann med ett besök hos svågern och hans tjej i deras fina hus. (de har även en liten på g, vilket är superspännande)
Vi hann med ett biobesök.
Vihann med ett superkort besök hos en kompis som tillverkat fina smycken till mig.
På väg till henne åkte vi förbi en annan vän och ser en fin mage på henne, som jag faktiskt inte visste om, så det blev ett litet stop där med.
Nu är jag glad att det regnar ute. Då kan jag och barnen vara inne och ta det lugnt och komma ifatt med tiden och bara slappa.
Jag kollar ifatt på tv och barnen kollar på film och leker.
Tvättar gör jag med.
Hade en hel resväska fylld (25kg) med kläder efter Noahs tjejkompisar till Wilda.
Wilda är eld och lågor för detta. Så mycket fina klänningar och kjolar och tröjor mm.
Vi hade fö 4 incheckade väskor, varav 3 stora och de vägde 23, 25 och 26 kg.
Ska komma ihåg att fota mina nya inköp med...

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Välkommen tillbaks!
Ni verkar haft en otroligt härlig Sverigesemester även om det känns som om den gick snabbt???
Fina bilder från Öland. Det var åratal sedan jag var där.
Hoppas ni kommer över jetlagen fort.
kram!!

Gun-Marie sa...

Hej Malin! Skönt att vara hemma igen, eller hur. Vilken tur ni hade som fick åka runt hos släkt och vänner och äta god mat! kram mamma

S sa...

Skönt att ni är hemma välbehållna! Kan tänka att ni behöver pusta ut lite efter resan :-)

Camilla sa...

Skönt att hemresan gick smidigt.
Ni har ju hunnit med en hel massa på så kort tid.
Kan vara skönt att bara ta det lite lugnt nu.
Ha det gott
Kram