fredag 19 juni 2009

Plompricos

När jag var och handlade i onsdags så köpte jag något helt nytt (för mig ivf)
Lila apricoser
Ser ni vad det står på etiketten?
Suger Free!
Tyckte dock inte att de smakade apricos.
Däremot smakade de svenska plommon.
Fast ludna sådana.
Men sååååå goooda!
Idag lämnade jag och Wilda av Noah på pre-k.
Och då passade vi även på att ge alla fröknar varsin bullpåse.
Mycket uppskattat!
Sen fortsatte Wilda och jag iväg på lite shopping.
Noah behövde lite nya skjortot, han älskar ju att ha det på sig, så då kan man ju likaväl köpa ett par på rean.
Vi passade även på att fika lite och bara umgås vi 2.
Wilda fick även åka några sådana där åkgrejer.
En buss och en dalmatin.

Lagom vi var klara så åkte vi till preschool för att hämta Noah.
Var dock där lite tidigare än planerat. Idag gick de nämligen till 12, vilket jag totalt glömt.
Så Wilda hade turen och fick pizza hon med.
Lyx!
En av fröknarna, Miss kitty Wildas favorit, hade passat på att provsmaka lite på en av bullarna och hon hade blivit jätteimponerad över att jag bakat dem själv och ville gärna ha receptet.
Kul!
Så nu blir det att översätta ett recept då...
Troligen blir det väl inget firande av midsommar för oss.
Funderingen var att åka in till Battery Park i NYC, där svenska konsulatet annordnar firande.
Men vädret verkar lite sådär halvdant och så jobbar ju D...
Men ivf så hoppas jag att ni alla får en riktigt trevlig midsommar med inte alltför mycket väta, varken utanpå eller inuti!
Kram

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

GLAD MIDSOMMAR!
vad roligt att bullarna blev så uppskattade!
Kram!

Anonym sa...

Midsommarfirandet i Battery Park är så trevligt, synd att ni missar det.

Maz sa...

Haha, sugar free.... fast jag tror det står Sugar Tree och är ett firmanamn. Men det hade varit typiskt amerikanskt att stämpla frukt med sugar free. :)
Min personliga favorit är alla dessa sk. fruktprodukter som "contains NO fruit"... men väl socker ;) .
Kram!

S sa...

Glad midsommar!! Här blev det blött utanpå men lagom inuti. Vi kunde iaf grilla utomhus, omän med paraply o parasoll:-) Kram

mammigranten sa...

Saltistjejen
Ja det var kul!

Anonym
Kommer ju fler år, så kanske nästa år. Maken kom ju inte ifrån jobbet förrän vid 5 så vi hade ju inte hunnit in ändå...

Anna
Ja det stod visst Suger Tree, haha, my bad;)
Jag retar mig på alla produkter som är nonfat, men innehåller MÄNGDER med socker istället.

S
Här regnade det faktiskt inte alls igår. Så i skymningen fick vi se något nytt för oss och väldigt vackert och häftigt.

Kram