fredag 12 juni 2009

Nya skorna

Tog även kort på mina nya skor.
Ett par Reebok med 2 bra ändamål!
Nr1
Hjälpa mig i kampen mot vikten på löpbandet.
Nr2.
Stödja kampen mot bröstcancer.
En viss del (vet inte hur mycket exakt) av priset går till Bröstcancerfonden.
Billiga var de, 34$. (de kostar 54 på nätet)
Fixade en lite present till min vän Anna som fyller år den 10 juli. Tur att innehållet inte syns, men påsen var så söt så jag var bara tvungen att visa den.

Nu ska jag fortsätta med avsnitt 4 på säsong 1 av True Blood, den med Alexander Skarsgård (men han har inte dykt upp än)

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj kolar du också True Blood! Är dn bra?? Min bloggkompis SweFlo verkar helt frälst! Jag tror det skulle kunna vara en serie för mig. jg är ju lite insöad på vampyrer Och HBO brukar ju alltid göra riktigt bra serier.
Fina skor!
kram!

mammamjuk sa...

Förstår att du inte orkade så länge, det är ju 3 ggr jobbigare att springa på löpband som ute:)

mammamjuk sa...

Åh, vilka fina träningskläder du köpt, det är ju halva nöjet när man ska träna!

S sa...

Ursnygga dojjor!! Va du är duktig med träningen! Själv har jag dragit på mig en förkylning, eller om det är svininfluensan he he.. Så här bli det noll i träning. Har ont i kroppen o megaont i halsen. M likaså. Men ingen feber, så då kan det ju inte vara influensan :-)

mammigranten sa...

Saltistjejen
Ja vi började kolla på True Blood i torsdags efter att jag läste om det hos Sweflo och insåg att vi hade den på on demand.
Kanonbra serie, som en vuxen lite snuskigare variant på Twiligth (som jag förövrigt älskade och bara längtar tills nästa kommer).

Mammamjuk
Ja visst är det väl det, ute (om man har möjlighet) så kan man ju välja att springa småstigar och då ha roligt att hoppa över smårötter mm. Inne är det ju segt att springa då jag just nu stirrar in i en beige vägg med 3 spikar som jag alltid glömmer att dra ut.
Men D hade köpt Black Eyed senaste The End till mig i torsdags så nu kan jag ju lyssna på lite ny musik ivf, men det får nog bli en tv med dvd där nere...snart!
Och ja visst gör ju träningsklädernar halva grejen!
Här är ju rena drömlandet att handla skor med ju. De är ju mycket billigare, åtminstone de amerikanska märkena. Försök hitta en ny modell av Nike, Reebok, asics och vad de nu heter för under 500 i Sverige! Senast jag köpte ett par bra joggingskor i Sverige var det ett par Nike för 1500! kr. Nu förra veckan hittade jag ett par på 59$ som är en senare modell.

S
Synd att ni är sjuka, även om man inte ska bli sjuk av att flyga, så tror jag ändå att man kan bli det.
Kallare luft, sämre sömn, mer folk, lite stress, det påverkar ju kroppen mycket.
Hoppas ni kryar på er snarast!

Kram på er alla!

SweFlo sa...

Ja glömde ju att säga det i mitt inlägg att Alexander Skarsgård är med! Han och hans "hantlangare tjej" pratar faktiskt lite svenska då och då, han gör riktigt bra ifrån sig. Tydligen ska hans roll bli ännu större nu andra säsongen.

mammigranten sa...

Sweflo
Jo vi skrattade gott när han sa något som: åh det ljuva livet, eller något liknande.
Känns lite konstigt med svenska på amerikansk tv;)
Vi spelade in gårdagens avsnitt och ska kolla på det idag, kul att nästa säsong kom så snart!

Kram