tisdag 23 juni 2009

Hemlängtan

Nej det är väl inget jag känner av.
Däremot kan jag få släng av en längtan efter vissa personer.
Oftast är det faktiskt min käre bror,
därav inlägget nedan.
Men jag saknar inte Sverige alls.
Visst ska det bli skönt med en semester,
men mest utav den anledning att hela familjen kommer vara tillsammans, göra saker tillsammans och träffa gemensamma vänner och släktningar.
Om man hade kunnat göra det någon annanstans än just i Småland så hade det inte spelat någon roll. Tycker jag nu ivf.
Jag saknar att spontant bara kunna träffa släkt och vänner, men jag frå erkänna att inte heller det är en nödvändighet.
För tacka vet jag internet, men msn messenger, hotmail, bloggar och facebook.
Men det ska bli kul att träffa alla som vi hinner IRL i sommar.
Blev ett knasigt inlägg jag vet.
Skyller på den åsk-kvava luften.
Vill inte köra för mycket med AC, så nu är fönstren öppna i de rum med takfläkt och fläktarna är på. Dels kan vi ju vädra ur huset och dels får man friskluft men svalara än ute, då det fläktar inne men inte ute.
Kram på er,
från en kvalmig Mammigrant

3 kommentarer:

Taina sa...

Jag har hemlängtan, men jag vet inte riktigt om det är till Finland eller Sverige. Vi har ju inget hus kvar i Sverige heller, så det finns inget att längta efter där heller. Men visst längtar jag. Dels efter det du beskriver, att få vara tillsammans.
När åker ni hem och hur länge stannar ni? Jag åker hem med flickorna om tre veckor och stannar i tre veckor. Maken kommer inte med alls. Han ska iväg och fiska en vecka med en kompis och sedan ska han jobba.
Kram kram

mammigranten sa...

Vi åker den 8 och stannar till den 20. Hade väl eg kunnat stanna längre, men kände ju dels att vi ville hinna med lite semester här i USA också, dels att det faktiskt inte är så länge sedan vi flyttade.

Men vem vet hemlängtan kanske kommer. Men just nu känns det som om vi har hittat hem.
Kram

Taina sa...

Det låter ju bra. Vi har samma taktik, dvs semestra här så länge vi bor här för det är ju ändå vårt hem nu ;)
Ha en bra dag!
Kram