söndag 24 maj 2009

Söndag och åska

Inatt hade det tydligen åskat.
Maken vaknade, men för ovanlighetens skull inte jag.
Är ju annars ganska åskrädd, ni vet sådär krypa-under-sängen-och-gömma-mig-rädd.
Sist det åskade så var ju D inte hemma och jag fick besök tidigt på natten av Noah, får ju erkänna att jag var väldigt lycklig då.
I skrivande stund åskar det också.
Så ingen elsladd är ansluten till datorn.
Trådlös internetanslutning som är kopplad till åskskyddade kontakter.
Dagen har mest innehållt städning!
Gästsängen är bäddad inför kommande besök.
Hela huset är noga städat, typ.
Alltid missar man ju någon stans ju...
Vi har hunnit med träning, denna gången med publik.
Barnen satt i en fåtölj och skrattade åt oss.
Ibland när jag tränar kan jag få sällskap av Noah som försöker sig på övningarna, och han börjar bli ganska duktig. Bättre än sin pappa ivf ;)
Åt lite lättare lunch.
Jordgubbar och mjölk
mackor från smörgåsgrillen.
La i fläskfilé i marinad.
Delade sötpotatisen.
Skivade vattenmelon.
Körde igång ugnen med potatisen.
Sen blev det fotboll på vår enorma gräsmatta.
Varmt och kvalmigt var det.
Många som tittade när de körde förbi.
Frågan är väl om det var för:
A
Vi var ute hela familjen och spelade
B
Vi var rätt lättklädda
(sport-bh och shorts för mig, shorts för D och barnen, det var ju VARMT)
(vi måste ju även spä på ryktet att svenskar är oanständiga)
C
Vi var så usla
D
Vi var så bra
När potatisen började bli klar så körde vi igång grillen.
I med kött och majskolvar.
Mera bollsport, basket.
Äta ute eller inne??
De mörka molnen började hopa sig igen.
Knallarna och mullret började infinna sig.
Inte kul att vara tvungen att avbryta middagen pga regn och kasta sig in med allt.
Så vi dukade inne.
För en timme sedan kom regnet.
Då hade vi hunnit äta, duscha, busa, sortera ren tvätt, plocka undan leksaker och kolla lite på Ninja Turtle 3 (igen, Noahs favorit just nu, ni vet de där gamla filmerna som inte är animerade utan riktiga människor i gröna gummidräkter)
Nu sover barnen, förhoppningsvis kan de fortsätta göra det trots ovädret.
Under dagen har vi även hunnit med att prata med
makens föräldrar
min mamma (pappa jobbade)
min bror
Vi hjälpte makens föräldrar att boka resa hit!
De kommer redan i sommar och då ska vi förhoppningsvis hinna med ett besök i huvudstaden.
Svärmor har en klasskompis som bor därikring och det kunde ju vara kul om de hann träffas kanske.
Bror har lite beslutsångest, vilket jag inte tänker gå in på.
Men det är jobbigt när han har det jobbigt, jag vill ju hjälpa honom.
Men han fixar säkert och det blir säkert bra hur han än gör, för han är en sån där person som det alltid fixar sig för oavsett.
Men jag önskar att han kunde hitta sin stora kärlek.
Det förtjänar han verkligen.
Älskar dig massor bror!!!
I morgon är det vår bröllopsdag, vilket jag redan nämnt en gång.
Blir en biltur, får se vart den tar oss bara.
Beror väl på väder och dylikt.

Inga kommentarer: