lördag 23 maj 2009

Lördag!

Äntligen lördag!
Vi har tränat idag.
Och jag säger VI, för jag fick med maken på det hela också idag.
Alltid kul!
Körde Jillians Michaels shred 2 8tror det stavas så)
Lite tuffare än 1:an, men åh så skönt efteråt.
Svettigt som attan under tiden dock.
Inte bara för träningens skull, utan även för att solen ligger på mot fönstret till vardagsummet.
Så trots att "persiennen" (ja, jag vet inte vad det ska kallas annars, för det är varken rullgardin eller vanlig gardin, men som en persienn i tyg, typ...eller nåt) är nere så blir det närmare över 25 grader. Och vi är lite för ekonomiska och ovana vid luftkonditionering för att ha den på redan på morgonen. Det är ju en helt annan sak att ha den på innan läggdags.
Efter träning och dusch blev det en tur till Bridgewater commons, närmsta köpcentrum, mm.
Det som skulle införskaffas var ett par slip-in-skor till mig och bikini.
Bläk säger jag bara!
Irritation 1
Hade sett snygga slip-in på sketchers, men de fanns ju självklart inte iu butiken.
Irritation 2
Kollade på bikini på Victoria´s secret.
På nätet fanns massa snyggt och även i min size.
I butiken fanns bara lite och bara smått.
Irritation 3
Provade bikini på Macy´s.
Jag vill ju inte handa enorma bikinitrosor, men de ska ju gärna täcka det man vill täcka.
Inte vill jag välja mellan att ha dem så halva häcken hänger utanför, men inte heller vill jag att ha plumbersbut!
Irritation 4
Börjar få skoskav pga att jag blev för varm om fötterna i mina "sommar"ballerina.
Irritation 5
Får ju smått panik när jag inte hittar något, så när de andra i familjen fikar på Starbucks så dricker jag vatten. Hade verkligen behövt äta något om jag säger det enkelt!
Irritation 6
Dagens planerade grillning och ute-ätande fick ställas in.
Vi hann grilla, men äta fick vi göra inne för de svarta molnen började dra in över huset.
Irritation 7
Vi hade hunnit äta ute, för än har det inte börjat regna.
Irritation 8
Jag har tränat i 2 månader lite drygt.
Har jag gått ner något?
Visst 4kg första månaden.
0,2kg andra månaden.
Varför händer inget mer?
Äter nyttigt och bra, visst något litet, onyttigt på helgen, men inte alls som för.
Dricker ingen läsk, bara mestadels vatten.
Tränar varje dag, med vilodagar emellanåt, om jag kommer ihåg.
Borde det inte vara mer minus på vågen då?
För övrigt händer väl inte mycket just nu.
Vi kollade på The Reader igår.
Bra film, lite seg, men väldigt bra ändå.
Lite tragisk i slutet dock, men det var väl bara väntat när Kate Winslet är med...
Nu ska jag ta och njuta av att det är lördag!

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Förlåt, förlåt, förlåt.
Det är Mors Dag nästa söndag.
Fel av mig!
Fortfarande droger i kroppen ..? :)

♥ Fyra årstider sa...

Men vad du är duktig..fortsätt bara så kommer du gå ner mer..låter bra ändå tycker jag.
Kram LOtta