lördag 21 mars 2009

Vissa saker passar helt enkelt inte i vitt!

Kan ju börja med att berätta om en kul grej som jag glömt berätta hela veckan.
I måndags var jag och barnen ute på tomten, eller om det var i tisdags (vi var självklart ute båda dagarna, men vilken dag det hände kommer jag inte ihåg exakt)
Barnen lekte och jag satt och läste i tidningen som jag fick av Anna på posten.
En bil åker förbi, saktar in, vinkar och åker iväg.
Senare när vi är inne, då var väl klockan närmare halv 4, så ringer det på dörren.
Där står Jane med dottern Lindsey.
Det var hon som hade vinkat.
Hon hade velat stanna, men var så sen för att hämta ett av sina 3 barn i skolan så hon hann inte.
Lindsey är deras yngsta och såg väl ut att vara 6-7år.
De bor på en gata som korsar vår.
Hon hade bråttom nu med, pratade som attan så jag fick inte en syl i vädret.
Tror inte ens att hon hann fatta att vi var från Sverige eller vad vi heter.
Men hon hade skrivit en liten lapp:
Call us-we would love to have you over
och så allas namn
deras adress
och telefon nummer.
Gulligt va?
De var tydligen också rätt så nya i området.
Frågan är väl bara hur länge man kan/ska vänta.
Får väl ta på mig en tröja med krage så jag kan ta mig i den och ringa.
Åter till nuet!
Igår åt vi mumsig kvällsmat.
Sparris
Sugarsnaps
Tzatziki
Grillade jumboräkor
till mig
D hade typ samma, men han gillar inte jumboräkor, så det fick bli popcornräkor till honom.
Här har vi även fått besök av en liten fin fågel, eg är det 4 st men jag fick bara bild på en.
2st med röda magar, 2 utan, men de verkar höra ihop alla 4.
Syns knappt på bilden, men jag funderar på om det kan vara domherrar??
Finns det i USA?? Så till rubriken.
Har en gammal brudkista som verkligen inte passade in med sitt trärena utseende.
Den har varit svart en gång i tiden, men när jag fick den så var den trären, var väl ca 15 år sedan.
Mycket vi har, har ju målats vitt.
Men jag kunde verkligen inte se det framför mig, denna brudkista VIT??
Så den fick bli svart och lite skavd!
På bilden ser ni även lite av en gammal gungstol.
Lagom nött
Perfekt
och fin
Nu passar de 2 utmärkt ihop.
Kanske minns ni även den stora klockan vi hade i köket?
Alla de 3 kommer hamna på samma plats
Svarta
Gamla
(ja kanske inte klockan, men den ser ut som det ivf)
och slitna
Perfekta
Men hur det blir får ni se när jag är klar och nöjd.
Nu ska vi iväg på äventyr.
Gissa vad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fågeln heter American Robin. (Vandringstrast)

Hem och Lycka sa...

Läcker kista, snygg den blev! Tack för tipset om vide, nu känner jag mig lite klokare ;-)

kram