lördag 28 mars 2009

Bildbomb!

Börjar med lite "svenskt"
Barnens (och min eg med) favoriter.
Inhandlade på shoprite.
Barilla paketen är köpta här i USA med, men Paulúns müsli kom med båten.
Lingonsylt är ju ett måste till både köttbullar och fläskpannkaka.
Så det fick bli 2 burkar sist vi var på IKEA.
Här är ett av måleriobjekten.
En gammal byrå.
Inhandlad på BoIS-loppan i Tranås för typ 10 år sen eller så.
Sista tiden har den stått i förrådet i Sverige-husen, men nu har den tvättats, städats, slipats och målats och blivit riktigt fin, tycker jag ivf...
Lampan är från IKEA.
Byrån står numera i
Gästrummet.
Där står vår gamla säng, från IKEA.
Inte den snyggaste precis, men den är hel och kommer väl inte användas supermycket, vem vet...
Överkastet är en bröllopspresent från D moster Gunn.
Sängborden är från sängjätten, var vitlaserade (såg dock nästan ljusrosa ut dock) men målades om när vi bytte ut den skitdåliga dyra sängen från sängjätten.
När vi var på open house på barnens blivande preschool så var även polisen där.
Barnen fick fotas, vägas, mätas.
Det skrevs upp särskilda kännetecken, ögonfärg, hårfärg.
Nu har deras ID:n kommit. Perfekt att ha med sig i plånboken.
Med deras ID kom även ett DNA kit till båda.
Där ska man ta fingeravtryck
Spara hårstrån med rötterna
och en DNA från munnen.
Spara hemma på säkert ställe
och hålla tummarna att det aldrig kommer behövas!!!
Lite bättre bilder på min bil
Här kommer påskliljorna blomma lagom till påsk!
Dessa som slagit ut är i det soligaste hörnet på tomten, de andra påskliljorna behöver bara ett par dagar till så är de utslagna de med.
Någon som är avis??
På vår gata så är det en allé.
Likadana träd på båda sidor, som står i trädgårdarna, så vi ska sköta om dem själva.
Vi har 9st på vår tomt som står med ca 12-14m mellanrum. (ganska långtomt va?)
Just nu är de jättefina.
Försökte ta kort på dem igår för kronorna lyser nästan röda.
Men det ville sig inte.
Här ser ni dem på nära håll ivf.
Gårdagens middag.
Barnen fick pizza på vanliga pizzabottnar och dekorerade själva med tomatsås, skinka, ananas och ost.
Till mig och D testade jag ett nytt recept på botten. Se här!
På hade vi
Tomatsås
Babyspenat
Parmaskinka
och lite lite riven ost
Torkad Oregano
Supergott!!
Idag blir det städning och allmänt fix.
Måste få iordning nu när det som målats kommit in.
Vad det är får ni se snart.
Ska även fixa lite i barnens rum så jag kan fota där.
På måndag kommer mina älskade föräldrar hit.
Ska bli kul!
Mest pirrig är jag för att köra ensam in till Newark med barnen och sen hem igen.
Tack och lov så har jag navigator i min bil!!!
Ha en trevlig lördag!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

det såg gott ut på bilden hoppas det smakade lika gott bättre bild på bilen nu ha det så bra i helgen vi ses

S sa...

Ser ut att kunna sova gott i den sängen :-) Vill ha, vill ha, vill ha vår nu!! J-a snö säger jag bara som fortfarande ligger kvar o kommer ny. Måtte det dröja mkt länge tills den kommer i höst/vinter igen när den väl försvunnit nu i vår!

Anonym sa...

Jag ar inte imponerad utav din bil. Varfor inte kopa en hybrid???

mammigranten sa...

Anonym nr2
som svar på din kommentar kan jag bara säga: för det första hade vi inte råd med de som finns i behövlig storlek. För det andra så behövde vi en bil snabbt, för det tredje så behövde vi kunna fixa bil på ett ställe där de godkände oss som låntagare. Och för det fjärde så fanns det ingen lämplig hybrid i närheten och för det femte så hade vi en flexifuel i sverige!