måndag 16 februari 2009

Hittade det här hos Emmama. Tyckte att det verkar som en kul utmaning.

10 Första

Första bästa kompis: Min storebror såklart.

Första bil: D´s och min Alfa Romeo 156, alltid lika roligt när någon skulle åka med oss för första gången och inte hittade dörrhandtaget bak. Körde förstås mammas och pappas Fiat Uno och krockade med den 2 månader efter att jag tagit körkort, men jag ägde aldrig den...

Första kärlek: En kille som hette Joakim, vi satt under vår dagmammas diskbänk och pussades när vi var 4 tror jag.

Första husdjur: Min älskade hund Chewie (efter Chewbacca i Star Wars)

Första semester: Minns inte den första, men vi hade husvagn i Halmstad många somrar på en och samma camping från april till september typ.

Första jobb: Serverade mat på ett handikappläger i Boxholm sommaren när jag fyllt 15.

Första köpta skiva: Har faktiskt inte den blekaste, kanske...rys...Backstreet Boy´s...tragiskt nog. Hade sömnsvårigheter ett tag, och den var det enda som gjorde att jag kunde somna, så tråkig var den.

Första piercing: Piercade mig i naveln 2001, på den tiden när jag var smal;) När jag sedan väntade Noah så var det vid den som jag fick mina enda hudbristningar. Ett hål med ett V över. Synden straffar sig själv!

Första konsert: Måste bli Räser-festivalen i Tranås, minns inga band dock.

8 senaste
Senaste alkoholdrycken: Ett glas öl i torsdags, kanon när det var strömavbrott, inga problem att somna kl 8.

Senaste bilfärd: Från huset till hotellet igårkväll.

Senaste filmen du såg: Space buddies med barnen idag på morgonen.

Senast ringda telefonsamtal: Det är så längesedan så jag minns inte när jag ringde, räknas brorsan över datorn med videokameran??

Senaste bubbelbadet: Stack ner tårna i den som var ute vid hotellet i Orlando, men det var alldeles för varmt i den. Så senaste måste bli sist vi var i Mjölby och badade med bror och hans barn och svägerska med man och barn på nyårsdagen. Men i morgon blir det nog ett bad i huset ;)

Senast spelade CD-skiva: Det blir nog en Absolut Chrismas i julas.

Senaste gången du grät: När det var så mycket strul på en och samma dag, ssn och vagn och lite till, blir så psykiskt utmattad av sånt.

Senaste måltiden: Frukosten, äggröra, rostad bagel med philadelphia, melon, ananas och apelsinjuice.

6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej, men jag är ift med min bästa väns storebror.

Blivit arresterad: Nej, men polisanmäld när jag var 13.

Blivit kär vid första ögonkastet: Om jag har! Och jag är gift med honom!

Fastnat med blicken i någons urringning: Det har jag gjort många gånger, troligen pga hårig bringa dock. Fattar inte det där med V-ringat på lurviga karlar. (och ja, det har väl hänt annars också)

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej, har alltid varit försiktig med sånt och första personen utanför familjen var D.

Busringt till någon: Gör inte alla barn det någon gång? Dock aldrig hemifrån mig och inte har det varit min idé heller.

7 saker du har på dig
1. Svarta trosor (från Victoria´s secret)
2. Svarta strumpbyxor
3. Svart BH
4. Brun manchesterkjol
5. Svart polo
6. Rosa yllestrumpa
7. Rosa yllestrumpa

6 saker du har gjort idag
1. Gått upp.
2. Duschat.
3. Klätt på mig.
4. Fönat mitt ostyriga hår.
5. Ätit frukost.
6. Borstat tänderna.
5 favoritsaker utan rangordning
1. Datorn.
2. Sängen.
3. Min nya telefon.
4. Tidningen Lantliv.
5. Min kamera.

4 personer du kan berätta allt för:
D, mamma, pappa och bror

3 val
Blått eller rött? Blått om jag nu tvingas välja
Sommar eller vinter? Förut vinter, men nu sommar.
Choklad eller chips? Chips, förstår inte allt tjafs om att alla tjejer bara ÄÄLSKAR choklad, jag gör inte det, men jag är väl inte stormförtjust i chips heller precis...

2 saker att göra innan du dör
1. Bli gammal ihop med min man.
2. Få barnbarnsbarn (när jag är gammal förstås)

1 sak du ångrar
Hade kanske varit bra att avslutat en utbildning, eller så skulle jag kanske inte läst något allsså hade jag ju sluppit studielånen.

Kanske någon som vill haka på???
Meddela mig gärna isf...

6 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej! ja jag kommer allt ihåg dig! hoppas allt gått/går bra med flytten och att ni snart känner er hemma. kan inte vara lätt, men du har ju dina käraste med dig!:)

lycka till, elin!

Anonym sa...

Har tittat på erat hus idag... verkar gigantiskt... är alla hus så stora eller tjänar din karl MASSA pengar ;-) en som aldrig varit på andra sidan atlanten undrar om "alla" kvarter ser ut så eller om de små kvartern vi har i sverige finns? är allt BIG som man tänker sig USA? // En Sofia som följer din blogg

mammigranten sa...

Svar till
Elin jo det viktigaste är ju ändå familjen. Där den finns, finns hemmet. Hoppas du inte lider allför mycket.!

Anonym, nej allt är inte så stort, de små kvarteren som finns i Sverige finns här med, men på lite annat sätt. Raka gator, 90graders vinklar. Men visst finns det andra varianter också. Vi bor i ett lite dyrare område vad gäller husen, men låååångt ifrån de dyraste. Men inte så långt ifrån ligger mindre hus också. Vårt hus är dock det minsta på gatan.Vet inte om det ger dig mer svar...
OCh visst, min man tjänar väl bra, men sen är han ju också VD på företaget.
SEn har ju jag inte sett allt än, lär väl ta sin lilla tid, men det är ju stort. Har kanske en förutfattad mening, men jag och min man tänker lite såhär om själva BIG attityden här i USA. När folk emigrerade hit så ville de visa att det gick bra för dem utåt genom att bygga större, köpa dyrare mm. I dagens läge så tror jag mycke av den andan finns kvar, går det bra för dig, bygg stort, kör stort mm. Kanske lite konstigt förklarat och en del kanske reagerar negativt på mitt tänkande, men jag menar inget illa utan försöker bara förklara våra tankar kring allt stort.
Men visst, vägar, malls, mm är stort. Särskilt om man som jag jämfö med mina senaste bostadsorter som Tranås och Åseda.

tinna sa...

Har hakat på och skrivt en massa i min blogg;-)

mammigranten sa...

Helgona
Jag skulle gärna vilja kika in hos dig med om jag får?

Emmama sa...

Kul att du antog den roliga utmaningen! :)