lördag 31 januari 2009

Tillbaka!!!

Börjar med lite bilder fårn kalaset förra helgen. Kalaset gick bra, vi bjöd på mackor, kex och tårta och de flesta stannade länge och det var ju väldigt kul, men lite stressande då vi hade massor att stå i innan flyttfirman skulle komma på måndagen.


Här är brorsan och hans båda flickor och min farmor och farfar.
Noah med sina nya Bionicle figurer, några av presenterna.
Wilda under öppnandet av ett paket.

Barnens tårtor! En blå med hallosylt i och jordgubbar på till Noah. (han ville eg ha hallon på, men det fanns bara mögliga på ica) En rosa till Wilda med blåbärssylt och blåbär på. Båda hade valt helt själva. Måste även visa ett uselt kort på Wilda, men var det kanske denna klänning du minns Lina??

Vi åkte upp till Stockholm/Arlanda i torsdags. Pappa åkte med upp i bilen för att sedan köra hem den till dem i väntan på att få den såld.
Natten tillbringade vi på Park Inn, hade beställt ett familjerum, men fick ett rum med 3 sängar, men det gick ju bra bara vi knuffade ihop dem till en jättesäng. Barnen somnade ju inte i bilen så vi väntade oss nästan tidig sänggång, men de somnade kl19.40 ca efter ett varmt bad. Jag och D tittade på Antikrundan och Criminal Minds först. Alla sov gott till kl 6 då Noah vaknade först av alla. Frukost, packa iordning och sedan iväg med hotellets buss till flygplatsen. Checkade in 5 resväskor och 2 bilstolar. Fullt sjå att få med allt vill jag lova!
Planet lyfte kl 10.40 och barnen tyckte det var väldigt spännande att få se på den lilla tv-skärmen hur det såg ut när vi lyfte.
Under de 8½ timmarna det tog så somnade varken Noah, Wilda eller jag. Wilda var jag ju 100 på att hon skulle somna. Dels för att hon vaknade 6, dels för att hon var så spänd inför resan. Barnen hanterade oron på olika sätt kan man verkligen säga. Wilda blev supertrotsig och Noah behövde kissa och bajsa superofta, sen om det verkligen hände något...
Väl framme på Newark så var det ju kö för att passera, men det gick bra alltihop.
Alla väskor var med och likaså stolarna. Tog det lilla tåget för att hämta hyrbilen, en Mazda cx9, fin bil.

Härligt med solen som tittar fram, skulle väl säga att det är mer som en aprilsol än en januarisol. Men det är kallt! Barnen satt länge och tittade ut. Och vi diskuterade lite om vad vi skulle köpa för bil sen. Barnen är ju inte direkt inne på märken utan mer på färg. Noah vill ha en blå, Wilda vill ha en rosa. Då svarade vi att en blå kanske det kan bli men rosa bilar finns ju inte. Efter ett tag när vi tror att de somnat så ropar Wilda: det finns visst rosa bilar! Jag svarar: nej Wilda! Wilda igen: Joo, titta och pekar ut. Och vad åker där? Jo en rosa limousine.
Stoora vägar är det i USA!
Shoppade lite idag, var i behov av trosor och skor. Mina stövlar pep vid säkerhetskontrollen på Arlanda och då sa D att det var bäst om jag inte har det då vi ska till Orlando. Onödigt att köpa fler vinterstövlar såhär års så jag bestämde mig först för de mörkbruna, men tack vare (för min del, men inte för D) att de var på fullpris så kunde jag få dem för halva priset om jag köpte ett par till och då blev det de ljusbruna med lite klack, som fö var på rea. Så dessa 2 paren kostade lite mindre än 600kr hos Sneakers, kanske inte nya modeller, men nya för mig avf och passar stilen jag vill ha.
Bjuder även på en bild på en påse färgämnen!
Var i en fin affär, vet dock inte var. En mataffär där de hade ALLT typ. Har fått höra tidigare att det inte finns lösgodis i USA, men i denna affären hittade vi inget annat nästan. Men det jobbiga var att det var byttor precis som vanligt, men det satt olika pris på de olkia byttorna, så det gällde att ta en påse per pris och hålla koll på koden för det priset, dvs en 5 siffrig kod för att sedan själv väga och printa etikett. Lite omständigt får jag säga.
Just det glömde!
Barnen somnade i bilen på g till D:s jobb och sov väl ca 1 timme.
Väl på hotellet så duschade barnen, vi åt lite kvällsmacka och gick sen och lade oss. Då var klockan 19 här och 1 på natten i Sverige. Och sen sov vi alla till ca 6.30.

4 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Nu har jag suttit här och läst lite..vad spännande det låter med Usa. Tranås ligger bara 5 mil ifrån där jag bor. Ha det gott.
Kram Lotta

Anonym sa...

Ja! Den klänningen är det jag minns! Kul!
Måste komma ihåg att kolla på kort hemma hos mamma nästa gång och se om den är i det sammanhanget jag minns också.
Skönt att ni är framme och välbehållna förresten.

tinna sa...

SKönt att resan gick bra och att ni verkar acklimatisera er:-) Sånna där Jelly Beans är mitt absolut godaste godis, blev ruskigt sugen nu...

SweFlo sa...

Hej! Kul att ni har kommit över nu, ska bli spännande att se hur ni "bor in er". Det där med smågodis är ju lite si och så, det finns gansa mycket smågodis i det flesta mataffärer, problemet är ju att amerikanskt godis (specieltl choklad) inte är såeciellt gott...