måndag 15 december 2008

Här har det fixats lite, vi har satt in en gran på övervåningen som barnen klätt idag. Den blev väldigt röd och ljuslös, ingen mening att köpa en ny slinga enbart för nu i jul.
Visar även mina senaste alster vad gäller halsband. Alla 3 är mina egna. Ett i antikguld med matchande armband. Ett med lite olika hängen som passar att använda när som och ett med lite juliga hängen, såsom en snöflinga, en pepparkaksgubbe och en ängel.
I förmiddags fick vi samtal från flyttirman att de skulle komma kl 12 istället för 2, bättre tyckte vi så slapp vi stressa till luciafirandet, men kom han kl12 då? Icke, vid 12.45 gav vi upp och jag åkte och köpte lunch och när jag rullade ut från garageinfarten så kom han. Gick dock fortare än den beräknade timmen och så länge vi inte skulle ta med bilen så var det ju ingen fara. Skönt!
Mitt i lunchen fick jag även ett väldigt trevligt, men oväntat telefonsamtal. Min mormor ringde! Första gången sen julen 2005. Får väl då även berätta att jag och min mormor bor långt ifrån varandra och har ju inte den bästa kontakten pga vissa omständigheter för många år sen. Men julkort skickas varje år, förra året skickade jag ett, men det kom inte fram, skickade ett till som inte heller kom fram, men nu ringde hon och sa att hon fått årets ivf och var så glad för det. Hon ser väldigt dåligt, men, men hjälp av en särkild apparat så kunde hon ivf se barnens glada ögon på kortet. Skulle vilja ta en tur norrut och hälsa på innan vi flyttar, får se om det kan bli av...
Nu ska det snart bytas om på barnen till tomtekläder/tärnkläder och åka iväg till dagis. Kamera och videokamera måste komma med och användas!!!








7 kommentarer:

milla sa...

Vilka jätte fina halsband du gjort, Ber om ursäkt för att jag inte meddelat om festen, men jag/vi kan inte komma. Hoppas att allt är bra med er, kram Camilla

mammigranten sa...

Ingen fara, hörde via Anna att ni inte skulle komma, synd men ok ;)

Anonym sa...

Superfina halsband!
Hoppas Lucian var fin :)

Mrs F sa...

Kul att du la ut dem. Kanske apar efter något av dem, jättefina allihopa!!

Anonym sa...

Fina halsband!
Var har du köpt den fina fyrkantiga kedjan?

/ Martina E

hanna sa...

Kul att din mormor ringde!
Förstår att du vill hinna hälsa på innan ni åker.

Vilka fina smycken du gjort!!!
Säljer du smycken eller gör på beställning också?
Jag är totalt värdelös på sånt,
men skulle vila ha några enkla
å fina i silver...
Du kan väl fundera??

Sen vill jag ha en önskelista ;) till kalajset!!!
Vill ha lite förslag :)

Kraaaam!!!!

mammigranten sa...

Tackar för alla komplimanger för halsbanden.
Martina: den fyrkantiga kedjan är från pärlgrossisten.
Hanna: jo jag gör gärna på beställning, säg bara vad