söndag 30 november 2008

Sådär ja!

Paniken löste sig!
Mina föräldrar tog barnen en sväng medan jag och D gick igenom det redan köpta och skrev ner vad som behövde kompletteras.

Sen blev det middag från Ban Thai, tre små rätter till mig, men jag åt bara räkorna, ett spett och lite biff, D tog friterad kyckling och barnen vårrullar. Gott! men lite oadventigt kanske...

Nu har vi precis kommit hem från stan och julskyltningen. En besvikelse som vanligt, men Inne hade väldigt fint med ett pepparkakshusskyltfönster, dvs så hade de hängt upp en hel brun vägg framför fönstret och gjort en sida av ett JÄTTEpepparkakshus i verklig storlek typ Pomperipossa. Mysigt, skulle haft med kameran, gah!

Så jag kan numera bocka av förljande:
  • Julklappar till Noah
  • Julklappar till Wilda
  • Julklappar till barnens kusin A
  • Julklappar till barnens kusin E
  • Julklappar till barnens kusin M
  • Julklappar svärmor
  • Julklappar svärfar ska D inhandla, men vi vet vad exakt, så då är det ju enkelt.
  • Julpyntat med alla nissar

Kvar är:

  • Julklappar min mamma
  • Julklappar min pappa
  • Julklappar till varandra, ska vi köpa????
  • Julkorten, de är påbörjade, men långt ifrån färdiga
  • Julgran, men det får ju vänta ett tag
  • Och självklart sen all julmat som ska lagas

Gårdagens mat blev kanonlyckad. Så gott!!! Måste helt klart göras igen! Men inte vann vi några större summor.

Nu är bara frågan vad man ska bjuda på för mat på min tjugotioårsfest. Ta in catering eller göra själv???

Och då gäller det ju att alla svarar, börjar ju dra ihop sig nu....ni vet vilka ni är!!! Och ja Sandra jag ska skicka en ny inbjudan då din kommit bort i posten. Har hittat de extra nu!

4 kommentarer:

elin sa...

Oj vad du är ute i god tid.. och så har du panik?? :) Jag har köpt EN julklapp, och har inga direkt planer på att köpa resten heller än på ett tag...

Ha en bra dag!

hanna sa...

Hej!!
Går det bra om vi anmäler oss här? :)
R å jag kommer väldigt gärna :)

Kram

Anonym sa...

Va! Besvikelse över julskyltningen!!? Missade du Aronssons Blomsterhandel, Mollys Hus, Mems Reklambyrå, Auktionskammaren???

mammigranten sa...

JO men förr brukade det ju vara mer stånd också, inte bara fönstren...