söndag 16 november 2008

Onej

I morse så vaknade Noah halv 5, behövde bajsa, inte så konstigt med tanke på gårdagens pepparkaksdegsätande. Men sen stoppar jag om honom, säger att det fortfarande är mitt i natten, vaknar 4.50 av att tvn är på, har en Wilda sovandes bokstavligen på mig så jag kan ju inte direkt gå upp, men jag vet att det händer att han spmnar om när han ligger där i soffan.
Men vid frukosten märker jag att det hade han ju inte alls gjort. Han känns lite varm, men då hade han ju ändå legat under en fleecefilt läääänge och då blir man ju varm.
Vi åker skridskor och allt är bra. Fikar och allt är bra, kollar med panntermomtern och mamma och jag hade mer än honom. Sticker upp till mina föräldrar (parents=päron) för att äta middag, och då är han varm igen. När jag nattade honom, 18.30 (30 min tidigare än vanligt och säkert 2 timmar senare än han önskat) så har han 39,9 rektalt och 40,1 i pannan. Han sa att han börjat få ont i benen, vilket han även sa i morse, men då trodde jag att det var växtvärk. Sa att det var därför han inte ville böja på benen när han åkte skridskor, för att det gjorde ont. Men han sa ju inget stackarn och vi tjatade på honom att han skulle böja på benen.

Nu blir det spännande hur natten blir och hur han mår i morgon. Träningsvärk i benen från bakandet igår som blev värre efter skridskoåkandet och feber av trötthet? Eller influensa???

Jag hoppas ju personligen på det första. Så han kan gå till förskolan efter en feberfri dag i morgon och så han kan ta hem sin bästa kompis efteråt. Men vi missar ännu en gång kusinens födelsedag, buhu!

Inga kommentarer: