onsdag 26 november 2008

N tar jag ställning en gång för alla

Jag blir så ledsen när jag sitter och tittar på Bonde söker fru.
Varför undrar väl ni.
Jo, för det Wille sa om att ffå barn. Han vill inte ha barn som samhället ser ut nu. Jag tar det som att han inte vill ha barn för att samhället inte tycker att homosexuella ska ha barn överhuvudtaget.
Men varför inte. Barn kan fara illa på många sätt, och att ha 2 föräldrar av samma kön är nog inte ett av dem. Alla ska ju ha samma chans att bilda familj oavsett vem de älskar. Kvinna som man. Sen finns det ju regler vad gäller adoptioner, men de ska ju gälla barnets säkerhet och trygghet för framtiden. Och det har ju faktiskt inget alls att göra med vilket kön föräldrarna har.

Blir bara så irriterad över att en människa ska behöva fundera på sin framtid utifrån samhället!

(obs skrivet i ilska, så jag tar inte ansvar för meningsbyggnader och dylikt ;) )

1 kommentar:

tinna sa...

Såg inte programmet, men håller med du!