onsdag 26 november 2008

Jag har fortfarande virus på datorn, men brorsan har sagt att normalt användande ändå går bra. Får se när han hinner kolla på datorn bara. Nu är han hemma med skadat knä efter att ha halkat igår. Ibland är det bara så dumt med snö! Minisken troligtvis, vi får hålla tummarna på att det inte är det.

För övrigt så har jag blivit lite bättre i magen, får kramper då och då och kan inte äta några stora mängder mat, vilket i sig är positivt då jag är lite (läs mycket) rundare än önskvärt. Men det är jobbigt att ha ont. Sa till min man att jag hellre skulle ha krystvärkar än detta, för ont i magen utan en orsak som man vet om är ju bara skit.
Jag låg mest på soffan hela dagen, sov eller halvsov och kollade på inspelade program. D och barnen var ute i fina snövädret. Tyvärr fick vi ställa in en familjemiddag med min familj. Vi brukar köpa lite lotter ihop och sen äta gott, men det får bli på lördag istället.
D skulle åkt till Stockholm tidigt i måndags men bokade om och stannade hemma till kvällen istället, då jag fortfarande hade ont. De var ute i backen och åkte snowracer för fullt. Bäst att njuta av snön så länge den finns. Men när han åkt så ångrade jag mig massor att jag skickat iväg honom, hade så ont så jag kallsvettades. Nattade barnen och gick och lade mig själv direkt efter, 19.30 sov till 20.45 och varväl eg hungrig då, men klarade inte av att gå ner, somnade om och sov till 3 somnade om igen efter mycket snurrande och kvidande (hade sååå ont just då) vaknade igen 5.55 av att Noah väckte mig, toabesök för hans del. Wilda sov i sin säng till 6.25. Väldigt duktigt av henne. Jag kände mig utvilad, även om magen gjorde ont. Sen blev det iväg till dagis. Hem och sitta med knäna uppe under hakan, gör minst ont då.
Som tur var så hade jag redan i måndags ställt in det planerade besöket från Åseda-vänner, en kär vän till mig med dotter, dvs kär vän till Noah. Tråkigt, men jag hade aldrig orkat med ett besök. Har i dagsläget ont lite då och då, men inte mycket.
Och besöket får vi ta en annan dag, eller hur Anna, ett måste!

Fick virus på min dator igår, efter att (dum som jag är) klickat på en länk till Facebook i min mail. Gör inte det ni bara, det står is it u out there, i det. Bara så ni vet.

Barnen grejade lite med pärlplattor i helgen med. Alltid uppskattat, även om Wilda är mer inne på att plocka svampar, ni vet såna där pluppar med pinne som man sticker i plattor med hål.


Lite uppdatering av blåmärket. Det finns fortfarande där bak, men börjar blekna.


Återkommer snart igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Blåmärket ser ju ut som någonting som Arkiv X borde undersöka. Eller så är det bara jag som är snurrig efter tabletterna...