måndag 19 januari 2015

Nytt år!

Jag inser att det är länge sedan jag skrivit här. 
Tiden går och man glömmer helt enkelt bort vissa saker man "ska" göra.
Skolan går bra för Wilda och Noah. 
Superbra betyg för båda utan att de behöver kämpa för mycket. 
Wilda har äntligen fått upp intresset för läsning, eller rättare sagt hittat rätt böcker att läsa.  
Otis pendlar mellan att gilla preschool och att inte vilja åka dit. 
Precis som alla treåringar. 

Wildas fotboll under hösten gick bra, de vann några matcher och förlorade några. 
Wilda är definivt ingen försvarsspelare. 

Noahs hockeylag är fortfarande obesegrade i deras serie. 
Så det är en väldigt spännande säsong. 
Att ha Noah i målat är stressigt, men kul. 
Jobbigt när man vet att det i slutändan kan hänga på hur många mål han släppt in, om det står mellan oss och ett annat lag för att gå till slutspel. 

Jag tränar på som vanligt. 
Älskar att lyfta vikter. 
Har sedan april gått från 30% kroppsfett till 20% i november. 
Jag har även sedan dess tappat de där sista envisa kilona som jag kämpat med. 
Nu behöver jag bara bibehålla det hela och bygga lite mer muskler.

Annars fortsätter allt som vanligt här. 
Lite smårenoveringar inomhus. 
Barn som tappar tänder. 
Otis som pratar både svenska och engelska och kan hålla isär båda språken. 
Noah och Wilda hjälper till med mycket hemma för att öka på månadspeng, vilket då resulterar i att Otis vill hjälpa till. 
Duka, laga mat, diska, lägga undan ren tvätt sånt fixar Otis också för han är en stor pojke! 

Inga kommentarer: