måndag 30 april 2012

Om att ha det bra

Eller rättare sagt underbart bra!
För det har jag faktiskt.

Jag har världens mest underbara barn, alla 3 även om de ibland är riktiga monster.
Men det måste de väl få vara ibland.
De måste ju få testa sina egna personliga drag för att veta vilka de är.
Sen att de sköter sig och har bra betyg i skolan är bara plus i kanten.

Jag har världens mest underbara man.
Och denna månad har vi varit gifta i 10 år!
Det ni!
Vi lever ett underbart liv tillsammans där vi inte alltid måste använda ord för att förstå varandra.
Visst kör vi ihop ibland, men inte värre än att det går över på 3 röda.
Och oftast har det med tider att göra, den ena är nästan alltid för tidig, den andra nästan alltid för sen.
Men det viktigaste är ju att vi älskar varandra oavsett fel och brister.

Jag lever ett underbart liv med mycket "fritid". 
Hur mycket det nu blir med en 5 månaders Otis och 2 skolbarn med olika skoltider, men jag hinner med det jag önskar göra.
Träna
Pyssla
Shoppa
Träffa vänner
Laga mat
Baka
mm
mm

Och vet ni, jag har även nu de senaste månaderna lärt mig en sak.
Jag har lärt mig att acceptera vem jag är och hur jag ser ut.
 Jag vet att jag för inte så länge sedan skrev att jag hade några kilon kvar och det har jag fortfarande.
Men det gör faktiskt inget.
Min kropp är frisk.
Den gör vad jag vill att den ska göra.
Jag kan krama mina barn och min man,
jag har kunnat och kan amma mina barn,
jag kan lyfta mina barn,
jag kan lyfta min man om det skulle behövas,
 jag kan lägga handflatorna på golvet med raka ben,
jag kan springa fort om det behövs 
och jag kan älska alla med hela mitt hjärta om jag bara får.

Jag vet vart jag har mina nära och kära och jag hoppas de vet detsamma om mig.

Det är det som är viktigast för mig.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilket otroligt fint inlägg Malin!!!
:-)
Och visst är det så. Om man har en kropp som ä frisk som kan göra allt man önskar av den, och om man har en älskad familj och/eller älskade vänner nära. DÅ är man RIK!
Kram till dig!!

Gun-Marie sa...

Hej Malin!
Fint skrivet! Pappa och jag håller med dej om att det är viktigt att vara rädd om hela sin familj. Vi älskar våra barn och barnbarn.Det är skönt att läsa att ni har det bra men det visste vi ju redan.
Kramar mamma och pappa

Anne sa...

Jättefint skrivet, det träffade mig direkt i hjärtat. Så sant, så sant. Du sätter ord på det så bra. Verkligen jättebra skrivet och sagt!!! KRAM