onsdag 21 mars 2012

Förkyld så in i bomben

Efter en underbar helg så har vi blivit förkylda.
Otis var värst igår med feber och supersnuva.
Idag är det min (o)tur.
Snuvig som attan, så där så det känns som att jag kommer ramla om jag lutar mig framåt för mycket.
Vaknade med 39.3 i morse.
Inget kul.
Men när är en förkylning kul?
Noah var snuvig i lördags, men bara lite.
Daniel och Wilda verkar klarat sig, ta i trä.
Testade min nya näs-skölj-kanna.
Känns redan bättre i näsan.
Håll tummarna att den går över snarast, förkylningen alltså.

Glömde förresten berätta om en kul (eller inte)grej som hände i AC i lördags.
Daniel och barnen lämnade av shoppingkassar på hotellrummet och jag stannade vid converse butiken för att kolla efter skor till mig.
Jag blev färdig innan dem, så jag satte mig på en bänk utan för en affär med en mycket trött Otis.
Hungrig var han också.
Kändes inte som bästa platsen att amma på dock...
Men efter ett tag då jag insåg att han inte skulle somna utan en slurk och Daniel och barnen verkade dröja så tog jag upp honom ur vagnen.
Lägger en filt över axel och bröst och sedan placerar jag Otis fint inunder.
Han äter på typ 3 minuter och sedan knäpper jag igen amningslinnet och drar ner tröjan.
Jag behåller dock Otis liggande under filten i försök att få honom att komma till ro och somna.
Ca 5 minuter senare så kommer en securitas vakt fram till mig och säger: Ursäkta, men vad gör du?
Försöker få min bebis att somna, svarar jag. Tar bort filten och visar min fina lilla bebis.
Ok, jag hoppas att det var allt du gjorde, säger han då.
Vad räknar han med då, att jag sitter där och säljer knark?
Något olagligt borde han ju trott att jag gjort eller? 
För att amma en bebis kan ju inte vara så farligt.
Är en bebis hungrig så är det ju klart att han ska få mat, har han bajsat så ska han ju få en torr blöja, är an trött så ska han ju få sova. 
Eller?
Det är ju inte så att jag satt där och visade hela bröstet.
Ingen hud syntes mer än det som alla andra visar normalt sett ändå.
Och det är ju inte så att det finns särskilda amningsställen härikring.
IKEA har, det vet jag.
Vissa köpcentrum har.
Men vad ska man göra annars.
Toalett vill man ju inte stå och amma på.
Nähe, vill man inte se så behöver man ju faktiskt inte titta heller. 

Inga kommentarer: