onsdag 22 februari 2012

Trött

Här är vi trötta.
Otis och jag har varit förkylda nu i tre veckor.
Först åkte vi på en förkylning lagom mina föräldrar kommit hit.
När den väl gått över så var vi friska i ett par dagar och sedan kom en ny förkylning.
Den första innehåll tåriga ögon, snuva och huvudvärk.
Den andra innehöll snuva, men långt bak i näsan, ont i halsen och hosta.
Men nu börjar även den gå över.
Jag har dock sovit dåligt pga hostan, vilken även väckt Otis ibland, så vi är trötta.
Sedan tar ju besök oss lite ur rutinerna, så det gör oss även det tröttare.
Men nu börjar vi vila ifatt.
Övriga familjemedlemmar är trötta efter helgens hockeyturnering.
Noah hade match i fredags kväll 6.45.
De var i säng sent.
Sedan hade de match klockan 6 på morgonen.
Och sedan en på eftermiddagen.
Tyvärr hade de andra "felanmält" sina lag till en sämre liga för att få chansen att vinna lättare, så Noahs lag förlorade stort.
Tydligen var det tre lag som alltid gjorde så.
Anmälde sitt "A-lag" till en B-liga.
Noah tillhör nämligen ett lag som låter alla spela, de tar in dem som vill spela hockey, oavsett talang.
Men sedan finns det lag som bara tar in de bästa spelarna.
Vilket jag kan förstå, men nu är de ju bara 6-9 år i deras liga.
Så vad är viktigast.
Spela och ha kul eller bara vinna?
Om ett par år så kanske de som är bland de sämre nu vara bland de bästa och de bästa kanske inte blir bättre...
Men men, Noahs lag har kul och det är ju viktigast.
.
Våra besök har fått vara med om lite allt möjligt, men framför allt så har de fått träffa Otis och lära känna honom.
Och Noah och Wilda har de också fått träffa.
.
Ska se om jag kan få till lite bilder framöver med.
Men nu ska jag amma hungrig Otis!
Som för övrigt numera skrattar ljudligt!
Så sött!

1 kommentar:

Gun-Marie sa...

Hej Malin!
Så skönt att ni börjar bli av med förkylningen nu. Våran är också på väg tillbaka.Hoppas ni har lika fint väder som vi har idag. 15 + i solen. Jätteskönt promenadväder.
Kram mamma