söndag 12 juni 2011

Avslutning

Veckan som varit har varit alldeles underbar!

Varmt och skönt och många dopp i poolen.

S har varit här med sina barn och badat och i torsdags var det även två svenska mammor till och deras barn.

I fredags så hade Noah en kompis och hans 2 brorsor över och Wilda hade en killkompis över.

Och som det badats.

24 grader i vattnet!

.

I fredags hade även Wildas klass sin graduation.

Alltså sin avlutning för preschool.

De kom in en och en i kyrkan.

Satte sig på sina platser och sedan sjöngs det så in i bomben.

Tänk att min lillunge blivit så stor så hon snart börjar skolan.

Inte utan att man blir lite sentimental.

Och fröknarna har varit så underbart bra, jag kommer verkligen sakna dem.

Wildas ena fröken sa att när Wilda börjat läsa så måste hon komma tillbaka och läsa för nästa pre-k klass.

Kul!

Men så varmt det var i kyrkan.

Alla trodde att Wilda och jag bränt oss i solen då vi (mest Wilda) var alldeles rödflammiga, men vi blir ju så av värme.

Så är det ju om man inte svettas och ventilerar som "vanliga" människor.

.

Igår så var vädret inte så där jättekul.

Lite regnigt och runt 22 grader bara.

(vi har ju haft 40 som mest i veckan)

Så det blev inget bad.

Barnen var trötta.

Det blev lördagsgodis och Harry Potter and the Half Blood Prince för hela familjen.

På kvällen drog jag till A på Lia Sophia/Mary Kay party med god mat.

Trevligt med lite prat och tjat med andra mammor.

Både svenska och amerikanska.

Och paj!

Vilken god paj sen!

.

Idag blev det en shoppingtur.

Vi letar febrilt efter ett stort parasoll att ha på uteplatsen.

Vid poolen har vi 2 mindre, men vi behöver ett vi bordet på trädäcket.

Hittade dock inget.

Blev lite inhandlat på Michaels, lite grejer till fröknarnas presenter.

Drog sedan vidare till Best Buy för att köpa en Nintendo DSi till Wilda.

Fanns dock ingen rosa inne, men den är beställd och kommer om ett par dagar.

Avslutade med middag på Cheesecake Factory.

Kan aldrig bli fel!

.

I morgon börjar Wildas sista vecka på preschool.

De ska på picknick.

Onsdag har de fars dags firande.

Fredag sista dagen som vaslutas med pool party här, om nu vädret tillåter.

Om det inte gör det vet jag inte hur vi gör.

Noah går sin sista dag nästa onsdag, den 22.

Den 27 börjar de summer camp.

9 kommentarer:

Camilla sa...

Den där poolen verkar vara fylld med folk mest hela tiden:)Trevligt.

Ska ni dra till Sverige något under sommaren?

Och, vad sugen jag blev på Chicken madiera på Cheesecake Factory. Mmmm.

Ha det gott.
Kram

Anonym sa...

du .. du har bara bott i usa i drygt 2 år och du är 32 år ... så den svenska gramatiken har du ju ändå inte glömt ...

du försöker ju hela tiden översätta amerikanskan med svenska ord .. låte så jävla dumt .. du är ju svenska än iaf även om du säger att du aöldrig vill flytta hem .

mammigranten sa...

Jo det blir ju lätt så.
Jag har lite svårt att vara ensam, blir rätt lätt rastlös, så sällskap är aldrig fel.

Sverige blir det i augusti, då summer camp är över.

Har aldrig testat chicken madeira, min favorit är spicy chicken chipotle pasta.
Kram

mammigranten sa...

Jodå, visst är det så. Jag har bott här i snart 2½ år och är 32, så du borde vara någon jag känner.

Skulle gärna vilja veta vad det är jag översatt som låter löjligt!
Och hela tiden är väl att ta i. Det är ju inte så att jag skriver mina inlägg på engelska först och sedan översätter ordagrant utan att studera hur meningsbyggnaden blir.
Däremot kan jag ju erkänna att jag ofta gör mina inlägg hastigt, skriver som jag tänker och kanske inte alltid läser igenom innan jag publicerar.

Vilket du kanske borde gjort nu när du skulle klaga på vad jag skrivit.
Grammatik stavas med 2 m.
Efter punkt har man stor bokstav.
USA skrivs med STORA bokstäver.
Man påbörjar alltid en ny mening med stor bokstav.
Det är inte fint att svära varken i tal eller skrift.
Verkar som om du tappat ett r i låte(r).
Aldrig stavas inte aöldrig.

Och jag har aldrig sagt aldrig, men att jag troligen aldrig vill flytta tillbaka till Sverige. Hemma är jag redan.

Och har du en blogg tar jag gärna adressen så jag kan läsa hur fint du skriver på ren svenska, utan inflytande från andra språk.

Lena sa...

Hi hi mammigranten vilket roligt svar på kommentaren! Småfnissar här för mig själv och tänker att ska man kritisera andra för språket så är det bra att kolla igenom sin kritik innan.....
Häv ö god sammer! / Lena

Anonym sa...

Vilket bra svar du skrev, och korrekt!

Jag pratar en himla massa svengelska TROTS att jag är språkfascist. Jag ser en skillnad mellan vad jag säger och vad jag skriver. Inte skriver jag inkorrekt svenska i ett professionellt dokument inte, men bloggen, där skriver jag som jag pratar. Och det kan bli himlans sloppy ibland! Med all rätta, hur kul vore det att läsa en vardagsblogg skriven med högtidligt språk?

Sen vill jag också säga att man visst glömmer! Inte att det försvinner helt förstås, men viss information sorteras undan när man inte längre använder den. Vissa ord är nya från att man flyttade hit, jag vet exempelvis inte vad min foot splint heter på svenska (skena?) eftersom jag inte haft någon sådan i Sverige, och jag kallar min överaktiva sköldkörtel för hyper thyroid. Det är MITT val.

Men du förresten... jag vet inte ens vad personen ifråga menade. Du skriver väl för bövelen inte dålig svenska??

Ta det som en komplimang, nån som läser din blogg och säkert är avundsjuk och behöver gnälla lite. :-D

Kram på dig och njut av värmen åt oss också! KOlla väderkartan över landet och du ser att just WA är blått medans resten av landet är rött eller åtminstone gult. Vi hade 7-8 grader klockan 8 i morse... huga.


(Det här är Suddrik-Jenny förresten, jäkla blogger tillåter inte att jag lämnar kommentarer varken hos dig eller Saltistjejen. Vad har jag gjort för att förtjäna detta???)

mammigranten sa...

Tack Lena och Jenny!
Denna person som skrev så här helt klart avundsjuk och lite lagom knäpp.
Haha!
Jag publicerar gärna sådana kommentarer, ett svar från personen i fråga dyker ju aldrig upp ändå.
Sen är det ju rätt fegt att inte våga stå för vad man säger och skriva sitt namn.
Ska man kritisera kan man ju lika gärna stå för det.

Kram på er

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hej! Vilken rolig blogg, följer dig vidare jag...till trots för att det till tider kan bli en del svorsk ;o)

Klem Anna

Anonym sa...

Jupp, störtfegt att vara anonym! Jag brukar också publicera såna knäppa saker, som personen som frågade om jag ville göra reklam för dem... jag publicerade kommentaren, men gjorde aldrig nån reklam! :-D