måndag 4 april 2011

Långpromenad och lite annat

Helgen spenderades i total familjetid.

I lördags var det hockey för Noah.

Sedan klippning för Noah.

Efter det bio.

Hop

Vilken underbart rolig film!!!

Se den!

Igår blev det ett oplanerat besök till Ikea.

Dock inte till Elisabeth som vanligt utan till Conosohocken (prosit).

Där skulle de nämligen ha den stol som Wilda ville ha till sitt skrivbord.

I E hade de bara 1! exemplar och i C hade de fler än 10.

Vi inhandlade även gardiner.

Känns liksom inte lönt att lägga massor med pengar på gardniner till ett hus vi inte vet hur länge vi ska bo i.

Vi köpte även lite räkor, löjrom och kaviar.

.

För övrigt så har jag gått ner 2,5 kg på en vecka.

Har dragit ner på kolhydraterna igen.

Utesluter dem inte helt, men jag märker att jag både blir piggare och mindre uppsvälld i magen av att äta mindre.

Och sedan allt krångel med handen (som för övrigt är bättre nu) och all stress med flytt och avsaknad av träning så har jag gått upp ca 3 kg sedan i somras.

Men nu ska här tränas.

.

Impact är helt klart bland det roligaste som finns.

Det är typ som kickboxing.

Sedan blir det som vanligt flow.

Jag njuter även av den fina våren som verkligen är på g med runt 20 grader nu.

Idag blev det en låååång promenad.

Daniel och jag var lite oense om en runda, som vi bara kört med bil, han sa 3-4km jag sa runt 10km.

Gick den idag (och fick blåsor på hälarna igen, tydligen funkar skorna bara att springa i inte gå)

Tog mer än timmen.

Mäter på google maps och rundan är 11,5km.

Fick blåsorna sista 20 minutrarna.

Springa på asfalt funkar inte riktigt med mina benhinnor, så det får bli promenader ute och löpturer på löpbandet.

Så nya promenadskor måste inhandlas.

Likså strumpor som ska transportera bort värme.

Den långa rundan kommer definitivt promeneras fler gånger.

.

Wilda har haft en playdate idag.

Vännen M var här, jag hämtade båda på preschool.

De sminkade sig och hade lite te party.

Mycket uppskattat!

Mamman kom sedan hit och hämtade.

Wilda och jag blev lite sena hemifrån för att hämta Noah.

Kom typ en minut sent till skolan och då var Noah rätt hysterisk.

Alldeles rödgråten, stackarn.

Han är ju tyvärr van vid att jag aldrig är sen, så denna minut och jag inte var där gjorde honom hysterisk.

Men men, han lugnade sig och insåg att det faktiskt kan hända att man blir lite sen, det är ju trafikljus och annat på vägen.

Sedan bar det ivf av till tandläkaren.

Båda barnen och Daniel hade tid.

Alla hade så fina tänder så.

Skönt!

.

Nu är det lite tv-tittande och snart läggdags.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har också krånglande händer, men de senaste veckorna har det varit ganska lugnt.
Verkar som om vinterns kyla inte direkt hade en positiv inverkan på värken. Snarare tvärtom. Shit, vad ont jag haft! Att dra åt sadelgjorden på hästen har vissa dagar varit en riktig plåga.
Hoppas att dina handproblem håller sig lugnare nu.

Kram

Suddrik sa...

3 kilo sen i somras? Jag har gått upp 6 sen i höstas...

Men visst är det skönt att dra ner på kolhydrater! Instant skinny! :-D