torsdag 14 april 2011

Fylld onsdag

Gårdagen var alltså superfylld med grejer.

Lämna Noah till bussen.

Skjutsa Wilda till dagis en timme tidigare.

Tandläkartid för mig.

Daniel till jobbet.

Jag hem sedan en sväng innan Wilda skulle hämtas.

Hem och slänga oss lunch.

Hämta Noah som har early dissmissal ons-fre.

Alla tre till gymmet för Wilda har dans.

(Noah läste Star Wars)

Tillbaka till skolan för "kvartsamtal" som det hette när jag var liten.

Daniel mötte upp.

Hem igen.

Sedan åkte övriga tre till gymmet för barnens simskola.

Dagen avslutades med pizza.

Behövdes efter en sån dag.

Men jo, jag har fortfarande dragit ner på mina kolhydratsintag.

Men med undantag.

.

Samtalet med Noahs fröken gick som förväntat.

Han är superduktig i skolan, gör mer än förväntat.

Gör alltid som fröken ber om, strular inget.

Inget busande på lektionstid.

Sköter sig kanonbra.

Och han är bra i alla ämnen.

Betyget kommer efter påsklovet.

.

Daniel har även hunnit med att åka till skolan och vara Secret Reader denna veckan.

Han var där i måndags och läste Pippi Longstocking goes to school.

Efteråt har barnen frågat Noah om böckerna var våra, men de hade vi faktiskt lånat på biblioteket.

.

Nu är det inte långt kvar tills vår LA trip.

Dagar räknas ner.

Larmet på huset fixat.

Påskgodis till nästa helg likaså.

Inget sista minuten shoppande här inte.

.

Stinkbugsen verkar utflugna från sina gömställen och nerspolade.

Har inte fångat en enda, ta i trä, idag.

.

Och comcast verkar ha löst problemet.

Dock med en lång kabel från gatunätet in till vårt hus.

.

Ikväll blir det att kolla på en Malin-film.

Charlie St. Cloud

Daniel är alltså inte hemma.

St. Louis tror jag det var denna gången.

Snart blir det Sverige.

Bra, för då kan han köpa med lite (läs mycket) lösgodis.

Inga kommentarer: