lördag 29 januari 2011

Kalas

Ännu en vecka har flutit på fort.
Jag har väl hunnit med att packa ungefär hälften.
Nu börjar det bli svårt att packa mer, då vi måste leva ett par dagar till innan flytten.
I onsdags började det snöa, strax efter att Daniel flugit iväg till Boston.
Förvånansvärt nog så var det normal skolstart.
Men snön vräkte ner och inte hann de ploga i tid heller.
Jag lämnade ut Noah till bussen, skottade bort drygt 10cm.
Skjutsade Wilda och 10 till hade kommit, skottade dock inte.
Åkte och snusade på bebis.
Hade med mig goda, nybakade brownie cupcakes.
Tacksam för min 4-hjulsdrift!
För det var slirigt.
Väl där fick jag mail om att skolan skulle sluta tidigare.
Klassmamman ringde om det också.
Åkte och hämtade Wilda.
Skottade bort lite över 25 cm.
Väntade på Noah.
Tacksam för att det tog lång tid för honom att åka hem, bra med försiktig busschaufför.
(som för övrigt hade plogat hos oss i fredags när jag var barnvakt och vi fick ca 20cm)
Under eftermiddagen blev det mer skottat och pulkaåkande.
Daniel blev kvar i Boston, men inte pga för mycket snö utan för att det var strömavbrott på Newark airport.
Så ut och skotta ännu en gång efter att barnen lagt sig.
(telefonen på internsamtal hela tiden)
Skickade några sura sms till Daniel för att hann slapp skotta.
.
Torsdagen innebar snow day, dvs ledigt igen.
Och tacksam var jag för det för vi hade fått en halvmeter snö till.
Tog mig 1½ timme att bara skotta en gång från garaget till vägen för att få ut soptunnan.
(nu i packningstider så blir det myyyycket sopor)
Daniels plan var ännu försenat.
Så efter mycket om och men så blev det mesta skottat.
Av mig!
Med feber.
Men sen är jag ju sådan att blir jag bara tillräckligt arg så blir det gjort oavsett.
Så när Daniel kom hem så hade jag och barnen varit ute i ca 5 timmar i 2 omgångar.
De lekte för fullt coh jag skottade.
Solen sken stundvis.
Skönt!
Och jag hade skottat allt utom utanför Daniels garage ;)
Och en stor hög vid det 3:e garaget.
Så det dick bli Daniels jobb.
Jag drog till Michaels och Walmart och fixade goddie bags till Wildas kalas.
.
Fredag var en vanlig dag med skola och dagis.
Wilda blev upphämtad på dagis av vännen M och hennes mamma.
Jag hann med ett frisörbesök.
Kids night out på kvällen på dagiset.
Jag och Daniel handlade lite födelsedagspresenter och åt god mat (och några drinkar till mig).
.
Idag var det hockey för Noah och sedan sista simskole lektionen för denna omgången.
Och sen var det ÄNTLIGEN WIldas kalas.
Som hon längtat.
Ett Teddy & Me tea party på gymmet.
De fick klä ut sig, alla hade med sig en nalle.
De track te (fruit punch) och åt kakor.
Sedan blev det en liten tour och visa upp sig på gymmet.
Halsbands och kungakrons tillverkning.
Pizza och sedan cupcake tårta.
.
Väl hemma var det present öppning.
Barbie´s i mängder.
Barbie kök.
Barbie badrum.
Barbie som hundvakt.
barbie som sjöjungfru.
Barbie film.
Och sedan lite pysselgrejer och ännu mer Barbie grejer.
.
Sedan ut i pulkabacken i många timmar, ända tills det blev så mörkt så man inte såg vart bunkrarna var.
Lördagsgodis och nya filmen för barnen.
Packande för oss vuxna.
.
I morgon ska vi åka till nya huset, kolla av att ägaren gjort vad vi kom överrens om att hon skulle.
Troligen får vi inte nycklarna förrän på måndag.
Sedan blir det skytteltrafik med kartonger måndag och tisdag.
Onsdag kommer flyttfirman.
(om det nu inte snöar/regnar för mycket för då får vi ev byta dag).
Torsdag fyller Wilda år.
Fredag fyller Noah.
Lördag är det Noahs kalas på gymmet.
.
Och där har nästa vecka gått med.
Kommer nog gå fort när det är så mycket att göra.
.
Det jobbiga är att det inte lär bli så mycket bärande av kartonger för min del.
När jag började jobba för 3 år sedan så fick jag måla väldigt mycket.
Då fick jag även problem med min handled.
Fick diagnosen karpaltunnel syndrom.
Nu efter all snöskottning så har det blivit mycket sämre.
Natten till fredagen kunde jag knappt sova och när jag sov så grät jag tydligen i sömnen för att jag hade så ont.
Så nu får det nog bli att boka en läkartid även i detta landet.
Jag har ju haft problem hela tiden under dessa 3 år som gått, bara att röra i en soppa har gjort att fingrarna domnat bort.
Men så illa som det är nu har det aldrig varit.
Kanske går det över, men det kan ju vara bra att kolla upp det igen...

1 kommentar:

Mrs F sa...

Jag hade karpaltunnel de tre sista månaderna innan A föddes o hennes första 6 månader (o större delen med W). Det finns handledsskydd, antingen i tyg med stålskena eller formgjutna efter din egen hand i plast. Båda med kardborrband att fästa runt. Hjälper inte det blir det troligen operation. Min pappa har haft likadant. Handledsskydden hjälpte inte på honom utan det blev operation.

Kram