måndag 24 januari 2011

Bebis

I fredags föddes baby N, en liten flicka.
L blev hämtad av sin pappa senare på fredagskvällen.
Kan tänka mig att han var rätt glad.
Och nu när förlossningen är klar så kan jag ju skriva lite om hur barnvaktandet var utan att oroa mamma i förlossningtiden ;)
.
L blev rätt ledsen när föräldrarna åkte och det tog nästan 2 timmar att få honom att somna.
Lyckades efter att ha vaggat honom i famnen i över en timme.
Lade ner honom i hans säng vid 21.30.
Sen vaknade han innan 1 och var vaken till efter 3.
Jag med.
Jag fick inte hålla, inte komma nära honom.
Han var helt enkelt arg och trött.
Ingen bra kombination på något barn.
Men efter 3 somnade vi båda om.
Jag väcktes 5.30 av att telefonen ringde.
Snow Day, igen.
Ingen skola.
Både på gott och ont.
L fick lekkompisar.
Men det blir ännu en dag för skolan att ta igen.
Så mycket snö kom det dock inte.
Eftermiddagen tillbringades lite i pulkabacken när Daniel kommit hem från Sverige.
L hämtades efter att alla 3 barnen somnat.
L vägrade äta, ville bara ligga i vagnen.
Noah sa när han gick och lade sig: detta har varit en rolig dag, men en dag till orkar jag nog inte!
Haha!
.
Vi hade kul när vi var barnvakter, men L är ju inte jättevan vid oss, sen kan jag tänka mig att han kände på sig att något var på g.
Hoppas att han inte kommer vara rädd för att komma hit igen.
.
På lördagen så var det hockeyskola för Noah igen, sen simskola för båda.
Pulkabacken senare och dagen avslutades med Kids Night Out på gymmet.
Football tema.
Jets tröjor på båda.
.
Igår var det kalas för Noahs del, kompisen hade det på Northlandz, världens största modelljärnvägs museum.
Sedan pulkabacken igen.
Och gårdagen avslutades sent med football match.
Jets förlorade :(
.
Noah hann med att ringa till morfar som fyller år idag.
GRATTIS PAPPA!!!
.
Nu ska jag väcka Wilda som sover fortfarande.
Frukost till henne sen.
Lämna på preschool.
Sen gymmet!

1 kommentar:

göran sa...

tack för det fina samtalet från Noah på morgonen eran tid och tack er alla där över pappa morfar