torsdag 25 november 2010

Thanksgiving Dinner!

Och det är Thanksgiving idag.
Barnen är lediga.
Kalkonen i ugnen.
Sweetpotato casserole är redo att avslutas med 30 min ugnen.
Lite Svamp, lite green beans ska tillagas.
Gravyn är klar.
Cranberrysåsen redo att göras klar.
Mini pecan pies finns till efterrätt.
Så allt är klart.
Bara jag som är rätt trött.
Var ute sent igår.
Kom hem 00.40!!!
Rekord för i år tror jag.
Jag och min svenska! vän som precis flyttat hit (i söndags) var bjudna på fika hem till en annan svensk tjej.
Vi blev 4 svenska mammor som pratade mycket och länge, men kul var det!!!
Konstigt nog vaknade jag ändå vid 7 i morse.
.
Nu ska klockan ticka på, om en timme kommer gästerna hit, kalkonen beräknas vara klar om 2 timmar.
.
Macy´s parade har varit på på tvn sen 9.
.
I övrigt har veckan flutit på lugnt.
Noah har haft halva dagar.
Wilda har gått som vanligt.
Jag körde löpband i måndags, bodyflow i tisdags och städade hela huset igår, vilket tog 9! timmar.
Men nu är huset redo för julpyntet som kommer upp i helgen!
.
Wilda är lite hostig, jag med.
Annars är vi friska.
.
Banken godkände vår låneansökan, så nu inväntas inspektion och värdering.
.
Och snart är det jul!!!
.
.
.
Men idag ska vår första (någonsin)
Thanksgiving dinner
avnjutas!!!
.
Så Happy Thanksgiving till er som firar detta!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Happy Thanksgiving!

Gun-Marie sa...

Vilket JÄTTEFINT kort på Noah och Wilda! Jag började nästan gråta. Hoppas maten smakade bra. kram mamma