måndag 25 oktober 2010

House Hunters

Ännu en helg har gått och fler hus har vi tittat på.
Visst var huset förra helgen ett drömhus.
Själva huset alltså.
Men tomten gör mig bara mer och mer irriterad.
Den är liten, även med amerikanska mått mätt.
Den har en sluttning ner till en liten bäck (som är på tomten)
Och den ligger nära en stor väg.
Men just själva huset var perfekt.
4 sovrum uppe.
Stort vardagsrum, matsal, öppet kök,
kontor, tvättstuga och barn tv-rum nere.
Och i källaren hobbyrum, träningsytor och gästrum.
Och dessutom låg det i sutteräng så man kan gå ut från källaren.
Det hade pool, ovan mark.
Men just det där med tomten gör att vi retar oss på det redan nu.
Och hur mycket skulle vi inte reta oss på den sen om vi köpte det?
Redan förra veckan när jag tänkte tillbaka på huset så var den där sluttningen typ 100m i mitt huvud, men den var nog bara knappt 3m i verkligheten.
Och inte särskilt brant.
Men att ha barnen på baksidan, lekandes vid den.
Nej tack.
.
Så i lördags spelade Noah fotboll.
Wilda och jag fixade lite shopping, bla till Mummies-presenten till en annan MOM.
.
Vi köpte med thai mat hem från ett nytt ställe.
.
Vi åkte på kalas, Wilda och jag.
.
Sen hemma firades Daniel med tårta och spel.
.
Så igår så blev det att fara runt och kolla på hus.
1 är väl det som känns mest aktuellt.
Det har en stooor tomt.
4 sovrum.
Och allt det där andra vi vill ha.
Sen det där med att ha ett gästrum...
Känns ju inte som om vi behöver fokusera så mycket på just det.
Varför lägga pengar på ett extra rum när vi har gäster väldigt sällan.
Nu ahr vi inte haft besök sedan augusti förra året.
Mina föräldrar kommer i jul, sen vet vi inte hur det ser ut.
Det troliga är nog att vi försöker hitta ett hus med inredd källare och ha ett "gästrum" där.
Men inte är det lätt att hitta hus inte.
Och sen skiljer det väääääldigt mycket i "kvaliteten" i husen i samma prisklass.
En del ägare är drömmare och tror att de kan få lika mycket nu som för ett par år sedan.
En del tror att ett totalt ostädat hem ska få folk intresserade.
Sen har vi väl blivit lite (läs mycket) bortskämda med våra stora ytor i detta huset.
.
På torsdag blir det dags att se fler.
Vi har en ny mäklare.
En mamma från min MOMS club.
Kanonbra!
.
Snart kommer Noah hem, då blir det läxläsning.
Sedan ska han på fotbollsträning.
.
Wilda och jag ska göra ugnspannkaka.

Inga kommentarer: