lördag 16 oktober 2010

Det är en blåsig höst vi har!

Som sagt, veckan har passerat riktigt fort.
I fredags efter att Noah åkt till skolan så ringde Wildas kompis C´s mamma.
Hon undrade om Wilda ville ha en playdate efter dagis.
Självklart ville hon det.
Så när dagis var slut så hämtade C´s mamma båda flickorna och de åkte hem till dem.
Lunchade och lekte.
Jag hann med ett Extreme Resistens pass på gymmet som började 10.30 och höll på en jobbig timme ;)
Jag hann även med ett varmt, långt bad och lite slöande i soffan innan Wilda blev hemskjutsad vid 3.
Flickorna hade haft det jättekul, så när som på sista minuterna innan det var dags att åka.
Då hade Wilda klivit ur jeepen som flickorna lekte med (en liten elbil för barn) och C hade råkar köra över hennes fot.
De hade blivit upprörda och sen blivit upprörda för att de var just upprörda på varandra.
De är ju trots allt bästa kompisar och båda blev rädda att de inte skulle fortsätta vara det efter detta.
Haha, det ska börjas i tid med flickors problem.
Sen rutn 3 så brukar båda bli väldigt trötta, så det gjorde väl sitt till.
Förhoppningsvis har det gått över till måndag ivf, upprördheten alltså.
.
På kvällen var det Kids Night Out på dagis.
Jättekul som vanligt.
Daniel var dock lagom snopen när han kom hem och vi inte var hemma.
Han var ju sen som vanligt och jag tänkte inte låta barnen bli sena till KNO bara för att han var sen hem, så vi åkte.
Och hem kom han och tomt var det och larmet på ;)
Men jag kom ju hem efter lämningen.
En liten stund senare ringer det på dörren.
Girl scouts= cookies!!!
Köpte lite kakor som ska levereras i november.
För oss var det alltså första gången som vi hade gilr scouts som ringde på, men de var så glada över att få berätta hur det går till, så det gjorde inget alls.
Middag för mig och Daniel intogs på Longhorn, aldrig fel.
Åkte runt lite och kikade på lite områden i mörkret.
Hämtade trötta barn.
Natta dem och ganska snart därefter även oss själva.
.
Idag var det fotboll som gällde.
Och OJ vad det blåste.
Hade man haft en vindjacka på sig så hade man nog blåst bort ;)
Wilda och kompisen M lekte med Pet shop och Polly Pocket på en filt.
Noahs lag förlorade, men de fuskade ju åtminstonde inte med att ha en i målet hela tiden som det andra laget gjorde.
.
Hem och luncha.
Sen drog vi till IKEA.
Inhandlade kuddar och varmare täcken till gästsängen.
Vilket då även innebar nya lakan då måtten inte är de samma här.
Sedan blev det lite nya köksredskap, kökshanddukar, badlakan och vanliga handdukar, grytlappar, galgar, ett litet durkslag, ljus och sist men inte minst: räkor (med och utan skal), glögg, ljulmust, ljus sirap, pärlsocker och en paradisask.
.
I morgon ska vi kolla på ett hus.
Vi har kollat på ett annat på samma gata i början på sommaren.
Vi gillade själva huset, men det låg inte jättekul och hade noll vettig baksida.
Detta ligger vid vändplanen, har större tomt, pool och ljusare inredning.
Får se hur det ser ut live bara.
Håll tummarna!!!
.
Sen ska vi väl försöka hinna med och greja med våra pumpor i morgon.
.
På måndag är väl allt som vanligt igen.
Daniel ska ut och flyga.
Noah har fotbollsträning om vädret tillåter.
.
Tisdag gympa för Wilda och fotografering med fotbollslaget för Noah.
.
Onsdag fieldtrip för och dans för Wilda.
Pumpaplockning.
Simskola för båda.
Daniel kommer hem.
.
Torsdag så ska jag göra en grej, en konsultation.
.
Fredag händer väl inget än så länge.
.
Lördag fyller maken år.
Wilda ska på kalas.
Noah har fotboll.
.
Söndag vet vi inte ännu.
.
Och sen har ännu en vecka gått...

6 kommentarer:

Camilla sa...

Era veckor är verkligen fullbokade måste jag säga:)
Hoppas att ert husletande snart bär frukt. Hur länge till får ni hyra huset som ni bor i nu?
Och hur funkar det med lån när ni bara har visum? Jag antar att det finns en massa frågetecken som måste rätas ut.
Hoppas att allt går.

Kram

mammigranten sa...

Jo det är rätt fullproppat. Men än så länge är det ju inte för mycket på g. Inte så jag känner mig stressad ivf.
Stressad är jag bara över det här med att köpa hus...
Vi har kontrakt tom januari nästa år, men de vill sälja och så fort vi säger till så lägger de ut huset för försäljning.
Vi har fått lånelöfte här, men måste fixa en STOR kontantinsats själva.
Ska bli riktigt spännande att se huset idag. OL verkar det perfekt.
Kram

Camilla sa...

vad innebär stor kontanta summa några millijoner eller ???

mammigranten sa...

Camilla
Helst vill de ha en sisådär 500000 men vi lyckades få ner det priset till lite dryga hälften.
Kanske inte är jättemycket, men vi förlorade en hel del pengar då vi sålde vårt hus i sverige innan vi flyttade hit...

camilla sa...

jamen det var väl inte mycket .. du har ju sagt att din make tjänar så bra så det ska väl inte vara så svårt att sparat ihop ,du säger ju att du är lyxhustru till en VD så det ska ni väl fixa utan att behöva gå ner i pris ..:))

mammigranten sa...

Camilla
Jag tycker det är rätt mycket.
Daniel tjänar bra, lite mer än dubbelt så mycket som i Sverige, men sen går drygt hälften till boendet här. Med resten ska csn få sitt, billånet på min bil här, sen har vi ju ett lån kvar på huset/bilen i sverige som vi inte har kvar. Så sen är det inte mycket längre.
Men lyxas vi nu köpa boende så kommer vi få ner boende kostnaden rejält.
Daniel är VD på ett litet företag med 35 anställda, inte något jätteföretag. Och jag kallar mig hellre för lyxhustru än hemmafru. För jag tycker det är lyxigt att kunna vara hemma så länge som möjligt med mina barn. Inte för att jag kan springa och shoppa och gå på spa hela dagarna, för det kan jag ínte.