onsdag 23 juni 2010

Manikyr, 2 dagar kvar och sjuksköterskesamtal

I morse åkte Wilda och jag till nagelsalongen.
Jag hade tid för att fixa mina naglar, en vanlig fill-in.
Så jag hade bokat tid för Wilda att få naglarna målade både på händer och fötter.
Gick sådär.
Mina blev fina, men på något vis så har Wilda lyckats skava av typ allt nagellack nu på eftermiddagen.
Jaja, inte hela världen, vi målade på nytt här hemma sen.
Och hon är lika nöjd för det!
.
Eftersom det blir några veckor tills mina kommer fixas igen så passade jag på att göra designade naglar, bilder kommer.
.
Väl hemma från salongen så väntar ett missat samtal.
Sjuksköterskan på Noahs skola hade ringt.
-Hi, this is mrs....... from Three Bridges, Noah fell and split his lip at the playground and he also got himself wet, so I put on a change of clothes. You will see when he comes home.
När Noah sedan kom så hade han andra kläder på sig, läppen var sprucken och lite småblodig.
Men det han var ledsen över var att han tappat alla sina silly-bands.
Jag frågade om han haft dem i handen då han ramlat( han ramlade från en rutchkana och landade i en vattenpöl, det ösregnade inatt)
Men nej, han hade haft dem på sig, sa han.
När jag sedan, efter att ha lovat att köpa nya, så tog jag ur hans blöta kläder, kollade fickorna och där var de. Allihop!
Då var han inte ledsen mer.
Efter lunchen var det dags för simskola, näst sista gången.
Han blödde lite mer från läppen, men inte så farligt så han inte fick simma mer.
De torkade lite bara.
Simmade gjorde han väldigt bra, han börjar kunna ta riktiga simtag nu.
(de börjar med att crawla först här)
Men han är mer under vattnet än över ;)
.
Efter hans lektion så hade Daniel dykt upp, så Noah bytte om och så åkte vi iväg till klassens
Goodbye school, hello summer-partyt.
Wilda och Daniel klarade av hennes lektion och dök upp senare.
Och för första gången så hade Noah inga puffar eller något i vattnet och han klarade sig kanonbra!
Det åts glass, pastasallad, strawberry shortcake, cupcakes, och massa annat.
Kul hade både barnen och alla vuxna!
.
Nu är det ju bara 2 dagar kvar skolan.
Noahs yearbook ska med in i morgon för att alla ska skriva i den.
I morgon är det även sista simlektionen för denna gången.
På fredag går de halvdag så då är han hemma tidigare.
.
Packat har vi gjort, det mesta ivf.
Har lite småsaker kvar att inhandla, lite som ska tvättas, lite som inte kan packas förrän fredag på fredag.
Annars är vi rätt laddade inför resan.
.
Träna ska det hinnas med också.
I morgon Attack och på fredag Step.
.
Just nu kollar vi på The Box, en rätt sådär film...

1 kommentar:

Gun-Marie sa...

VI LÄNGTAR! Både pappa och jag. Ska bli så roligt att äntligen få träffas igen. Kram M & P