onsdag 10 februari 2010

Perfektionisten Malin

Ibland hatar jag att jag är en person som vill att allt ska vara perfekt.
Detta är en sån dag.
Anledningen:
Jo först så var jag och barnen ute och skottade bort 20cm snö på vår låååånga garageinfart.
(vi tyckte vi hade stor garageinfart i Åseda, men denna är ca 4 gånger större/längre)
Och eftersom jag vill ha allt perfekt, pedant som jag är så skottar jag rent överallt.
Inga strängar med snö.
Rent på all asfalt, precis så man ser vart gräskanten går.
Inga problem med 20cm snö, sa jag att det var blöt kramsnö 20cm??
Barnen är nöjda då det är mycket snö.
Jag gjorde en snögrotta åt dem, utan tak såklart.
Noah var duktig och körde med deras snösläde och skottade han med.
Wilda tog en liten spade och hjälpte till.
Väl inne efter ca timmen i blötsnön så fikade vi.
Då var klockan 10.
Vid 1 ringde det på dörren.
2 tonårskillar frågade om jag ville att de skulle ploga hos oss med sina 4hjulingar.
-Nej tack, det fixar jag själv, bra träning. Svarar jag. Vilket jag ångrade grymt mycket vid halv 4 när barnen och jag gick ut igen.
Då var det nämligen 30cm blötsnö!
Men men, jag körde på med mitt skottande.
Bestämde mig för att bara röja så mycket att en bil kunde ta sig fram.
Tror ni att jag gjorde som jag bestämde?
Icke, nu är hela garageinfarten röjd.
Ja eller den var det när vi gick in.
Men nu är det så mycket snö att vi knappt har någonstans att lägga den som fortfarande faller ner.
Alla våra kläder var plaskvåta så det bara droppade om dem, jag hör fortfarande dripp dropp från tvättstugan.
.
Jag vet att ni har samma problem i Sverige, men då har ni fått snö under dryga månaden, här har allt kommit på mindre än ett dygn.
Men jag klagar inte!
Snö är alltid härligt och gör barnen lyckliga!
Och i morgon ska solen komma igen och tina bort snön, inte allt, men mycket!
.
Förhoppningsvis kommer även Daniel i morgon.
Planet han skulle åkt med blev inställt, men han lyckades boka om till ett annat bolag istället.
Och inte är det någon skola eller preschool i morgon heller.
SOVMORGON!
(om nu bara barnen förstår det)

Inga kommentarer: