måndag 22 februari 2010

Jaha där dog den...

Ja bilen alltså.
Igen!
Efter att ha lämnat Wilda på preschool så åkte jag direkt hem till A, min underbara vän
(ännu mer underbar efter denna dagen)
Vi drack te/kaffe fikade med svenska kanelbullar och libanesiska kakor.
Mums!
Vi pratade massor och skrattade ännu mer.
Sen när det var dags för Noah att komma med bussen så åkte jag hem.
So far so good!
Parkerar bilen på garageinfarten.
Väntar på Noah.
In och käka lunch för oss.
Men när vi ska hämta Wilda så börjar problemen.
Först måste Noah gå på toaletten.
Så sen sena som attan så ut till bilen.
Startar den då?
NEJ
Den bara knäpper och knastrar.
In hämta andra nyckeln och testa, bara för att.
Men nej likadant.
Ringer vännen A, räddaren i nöden.
Hon hämtar Wilda och åker sen direkt och hämtar sina pojkar på samma preschool.
SÅÅÅÅÅÅ SNÄLLT!!!
Batteriet i bilen är troligen helt dött.
Så nu ska Daniel komma hem innan Noah har sin fotboll.
Köpa med sig ett batteri och så byta i min bil och hålla tummarna att det bara är det.
Och jag, jag kommer tacka A varje gång jag ser henne!
Tänk er vad underbart att finna en vän där allt klickar så bra.
Det gör mig så lycklig!
.
.
.
Thank you sooo much for the help today Amy, I know you look at my pictures sometime.
But since it´s all in swedish you can´t understand what I write.
So today, because you are a so good friend I write some in english.
Thank you! Thank you! Thank you!
You are my knight in shining armour!

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å ad gad jag blir att du träffat en riktig VÄN!! DET är fantastiskt!!! Att ha underbara vänner är verkligen ett måste för att man ska må bra.
Härligt!
Trist med bilen dock, men som sagt det känns mer som en "världslig sak".
Kram!

Mr D sa...

Nu har Mr händig bytt batteri och "lärt om" motorstyrningen så bilen spinner som en katt igen! Smålänning som man är känns det bra att ha sparat några $100 genom att fixa det själv... Måste också ge Mammigranten en eloge för att hon tog bilproblematiken med ett ovanligt lugn. Övning ger färdighet!

Malin sa...

Jobbigt med bil som krånglar, men skönt att ha någon som kan hjälpa till när det krisar!!