onsdag 20 januari 2010

Underbara dagar!

Gårdagen var kanon!
Jag får ju erkänna att jag var lite nervös innan playdaten.
Man vet ju aldrig om man ska ha något att prata om.
Men vi tog cyklarna dit, Wilda och jag på min och Noah på sin.
Lagom varmt att bara ha långärmad tröja och huvtröja!
Det ni, i kalla Sverige! Pilutta er! ;)
Och vi blev där i 4! timmar!!!
Barnen lekte massor.
Iof Noah och hans kompis lekte ett tag, lillasystern lekte hellre med mig.
Sen lekte Noah själv med kompisens leksaker och Wilda och storebrorsan lekte.
Jag tror hon är lite smått förtjust i honom om man säger så.
Efter ett tag började lillasyster och Wilda leka.
Så de hade riktigt kul!
Jag och mamman pratade massor.
Visst vi har inte samma bakgrund, men vi tänkte väldigt lika om mycket.
Och vilket fint hus de hade sen då!
Inte ett nytt och snyggt på det sättet.
Huset är från 1750! så ni kan ju tänka er.
Men det hade högt i tak, takbjälkar inne.
Stengrund med sutterängdel, 2-vånings.
Och riktigt tilltalande.
Och vilken potential sen!
Man kan ju säga att jag blev avis om man säger så...
.
.
.
Daniel åkte ju iväg i måndags för ett möte i Arkansa (tror jag).
Han visste inte om han skulle hinna med ett plan på tisdagen eller på onsdagen.
Men han kom hem igårkväll och mådde SKITdåligt!
Matförgiftning!
Stackarn!
Så idag har han varit hemma, sovit och försökt få i sig lite näring.
.
Jag skjutsade Wilda till preschool, tränade, duschade, hämtade Wilda.
Daniel tog emot Noah.
Sen lunchade jag och barnen, tacorester.
Efter det begav vi oss till Amy för lite craft med moms club.
Vi var 3 mammor och 6 barn.
Men trevligt var det och det är ju viktigast.
Många goda skratt fick vi också.
.
Nu blir det lite soffslöande!
Det har jag förtjänat efter denna dagen tycker jag.

1 kommentar:

Camilla sa...

Skönt att du har kravlat upp ur hålet:)
Nu verkar det ju som om det är fullt ös hos er. Trevligt.
Synd om maken som fick matförgiftning, inte kul alls.

Ha det gott.
Kram