fredag 4 december 2009

Wow vilken kväll!

Vilken underbart rolig kväll jag hade igår!
Det var längesedan jag skrattade så mycket.
.
Dagen började med att Noah åkte till skolan och jag och Wilda åkte och handlade.
(preschool var stängt och är så idag med)
Sen gjorde jag köttbullar och Wilda pusslade.
Jag gjorde även biffar med fetaost.
På totalt 5,5 pounds.
Dvs ca 2,3kg.
Puh!
Miniköttbullar för att träs på spett med en coctailtomat.
Men bra blev de.
Mötte Noah vid bussen.
Åt lunch,
Fixade och donade lite här hemma, slog in paketet mm.
Det blev en adventsljusstake.
.
Sen var det dags för mig att fixa till mig.
Gick bra, tror jag, Daniel tyckte det ivf.
Tog cykeln till festen, den var ju i vårt område.
Reflexvästen åkte på för här finns ju inga gatlampor.
Chockade alla då jag kom cyklande med ett fat med köttbullespett i handen och ett paket i barnsitsen.
Haha!
Vi åt lite appetizers och drack vin.
Efter mycket prat och skratt förflyttade vi oss från köket till deras inredda källare.
(alltså deras hus, jag säger bara WOW vilket hus, vad avis jag ÄR!)
Väl nere så fick vi varsitt nummer, från 1-27, för vi var 27! (och jag hade väl träffat typ 10 av alla dessa mammor innan)
Nr 27 fick ta ett paket, sen fick nr 26 ta ett paket eller ta nr 27s ornament.
(på tal om ornament, om man kollar i ett lexikon på ordet ornament så står det: ornament: prydnadsföremål, utsmyckning.
Inget specifikt om att det ska vara något att hänga i granen, så när mitt paket öppnades fick jag förklara missförståndet, var ju ingen fara ändå och det slogs lite om det)
Språksmissförstånd= suck!
Och sen fortsatte det hela nummer för nummer, ta nytt paket eller ta från någon annan.
Var det så att man blev av med sitt paket så fick man ta nytt eller ta från någon annan.
Och så fortsatte det.
Riktigt kul grej faktiskt!
Efterrätter bjöds det på med, goda sådana.
Sen vid 22.30-tiden gav jag upp, är fortfarande inte i fas med tiden, vaknar tidigt och vill gärna lägga mig runt 21.
Men oj vad kul jag hade!
Jag är såååå glad att jag gick med i mom´s club!

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad skoj!!!
Härligt att umgås och lära känna fler!
vad julfint du har gjort på bloggen förresten!
kram!

Unknown sa...

Vad kul ni verkar ha haft! Vi har faktiskt börjat göra den julklappsleken på julafton numer. Vi bestämmer i förväg hur mycket paketet får kosta och sedan måste alla hålla sig inom de ramarna.

Ha en bra helg!

Lele

Anne sa...

Vad härligt du fick en så rolig kväll, låter supermysigt.
Förresten, vad är mom's club, jag förstår det är mammor som träffas, men mer detaljer vore kul att höra som t.ex. hur fick du nys om dem?