tisdag 22 december 2009

Lite bilder...

Det var ju ett tag sedan, men här kommer lite bilder.
Noah och hans klass tackar och bockar efter sin konsert.
Här är vi på g till pulkabacken,dvs en backe på golfbanan.
Här ser ni även vad fort solen smälter snön på gatan efter att de plogat.
Där vi går här och lyckligtvis även vår garageinfart är på solsidan så vi slipper isfläckar.
Vågor i snön
Vårt hus
Backen
Vackert va?
Men kallt...
De andra föräldrarna stod och pimplade öl under tiden barnen åkte i backen.
Ett jättehus vid pulkabacken. Ligger några hundra meter från vårt.
Har grindar och hela kitet.
Men ingen soptunna, de kör med sopsäckar och klisterlappar istället, billigare så.
Ännu ett stort hus.
Mina underbara!
Noah och Wilda till höger, Noahs kompis Brian till vänster.
Sen hade jag turen att vinna den andra korgen. Till Daniels olycka vann jag inte vår egna. Men denna var fin med. Finast var korgen.
Stor nog att ha mina dynor från Jysk i, ni vet såna där som typ alla har nu för tiden.
Sen var det en stor ängel, att ha i toppen på granen eller som prydnad.
4 kaffekoppar, en flytande jordglob, en ljusstake, 15 julkort, 4 tvålar från Italien, en julpysselbok, en juldduk, sen var det några små religiösa saker som jag faktiskt inte brytt mig om att öppna.
Inte för att jag har något emot religiösa, men det är inte riktigt min grej.
Ja just det bokstavskuber NOEL fanns där i också.
.
.
.
Nu är det en dag kvar på skola/preschool.
Sen är det jullov. De börjar igen den 4:e januari.
.
.
.
Min bil funkar för övrigt bra, ta i trä.
Bärgarn var här i går och laddade batteriet lite.
Sen dess har den startat bra.
Daniel och jag har därför bytt bil nu dessa dagar, så batteriet får laddas lite till, sen blir det väl ett byte, men det ska väl inte behöva göras nu i jul ivf.
.
.
.
I morgon blir det att handla mat, sen är vi klara för en lugn och skön jul här hemma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilka fina bilder på alla och vad mycket snö ni har en riktig god jul på er alla vi får koppla väl koppla upp oss på julaftonseftermiddag häls bingis

Gun-Marie sa...

Vilka fina kort! Är det en hund eller ( varg :))som springer i backen? Jättefina barnbarn vid granen!Ska vi betrakta dej som vuxen nu 1:a julen som du firar bara med din egen familj?Det kommer att kännas tomt här hos oss i år!GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till er alla 4 från et Tranås som oxå har en massa snö.Kram mamma

mammigranten sa...

Pappa
Ja det får vi göra.
God jul till dig med!
Kram


Mamma
Det är en sån där skyllt som de sätter upp för att skrämma iväg kanadagäss. Tror det ska föreställa en varg.
Och ja, jag har ju varit vuxen ett tag nu så det kan ju vara dags för er att betrakta mig som det nu då ;)

God Jul!
Kram