lördag 19 december 2009

GAH!

Denna veckan började ju rätt bra, men, MEN...
Måndag, tisdag och onsdag flöt på som vanligt.
Torsdag så hade vi sagt till på preschool att Wilda skulle komma lite senare då hon ville följa med på konserten som Noah och de andra Kindergarten-eleverna AM skulle ha för oss föräldrar.
Och OJ vad söta de var!
Och vad många sånger de lärt sig, tror det var 10st. Och det tycker jag är mycket att hinna lära sig på lite dryga månaden.
Efter konserten så åkte vi och lämnade Wilda. Daniel skjutsade hem mig och jag grejade lite här hemma innan barnen skulle hem igen.
I fredags så tog Daniel lite sovmorgon, så när vi lämnat Wilda på preschool så åkte vi och inhandlade födelsedagspresent till en kompis till Wilda, kalaset är i morgon söndag.
Blev ett Petshop-hus och 4 små lejon/hundar/säl/katt.
Sen släppte Daniel av mig hemma och åkte till jobbet.
Körde ut bilen ur garaget när det bara var minuter kvar tills Noah skulle komma hem.
Stängde av bilen då jag insåg att det skulle ta tid. (för kommer inte bussen 11.35 så kommer den 11.45, konstigt men sant och jag måste ju vara ute till den första tiden)
Så när jag ska starta bilen för att åka och hämta Wilda så startar inte bilhmhmhm!
Den bara kör igång radion!
Ringer Daniel och frågar vad jag kan göra.
Giggla med ratten: funkar ej!
Låsa och låsa upp: funkar ej!
Något mer: funkar ej!
Något mer: funkar ej!
Funderar på att ta cykeln, men då skulle ju Noah vara tvungen att vara ensam hemma: funkar ej!
Så Daniel slänger sig i bilen och åker för att hämta henne.
Noah och jag går in och ringer preschool, inga problem hon skulle få lite crackers och jello.
Så vad händer sen då?
Jo när Daniel ska starta bilen så startar den felfritt!
Vilket var tur iof då den stod mitt på garageinfarten, men ändå så retligt.
Så våra tankar gick i banorna att bilen blivit lite för kall eller så.
Men idag när vi skulle stressa till IKEA och införskaffa det sista inför julen, typ must och räkor, skinka om vi hade tur att hitta, så tror ni bilen startade?
Nope, icke sa Nicke!
Så vi lastade in oss i Daniels bil istället.
Lyckas självklart köra fel, ännu en gång och på samma ställe, så det blev IKEA i Brooklyn istället. Men där fanns varken must eller skinka.
Så jag fick springa in en sväng i Elisabeth också och där fanns ivf must.
Inte för att vi dricker mycket läsk, men vad är en jul utan must???
Nu är vi ivf hemma!
Snön faller så fint från himlen och minusgrader har vi.
De varnade redan igår att det skulle kunna bli uppemot 3 feet, dvs ca 90cm, men nu säger de ca 30cm.
Men fint är det!
Jag behöver dock införskaffa termobyxor. Barnen och Daniel var välklädda, men jag hade jeans och långfillingar. Ja kanske en ny jacka med, för kommer det ner blötsnö så blir nog min islandströja genomblöt...
Får hålla tummarna att det inte kommer för mycket snö tills i morgon, utan vi kan åka på kalas!

2 kommentarer:

Mrs F sa...

Hoppas att det inte blir så farligt med snö för er. De pratar till o med over here om ert snöoväder over there! Tack för det urgulliga julkortet!!!! Sötisar är vad de är, barnen! William, som undrar över det mesta nu för tiden, undrade varför de inte hade Tomtekläder. Jag förklarade att han själv hade ju fått Noahs tomtedräkt. Dessutom behöver man ju inte ha det på julkort, Noah o Wilda hade ju andra fina julkläder. Vet inte om det gick in i hans lilla huvud. Nästa gång vi tittade på kortet frågade han samma sak :-) Kram på er!!

Anne sa...

Julmust (spendrups) och Nyråkers pepparkakor säljer de på World Market. Jättegod must!! Så har du en sådan affär i krokarna är det också ett tips. Vi var till vårt Ikea i lördags, det var verkligen urplockat i matbutiken, fanns nästan ingenting så vi kom tomhämta därifrån. Musten var t.ex. slut.