lördag 31 oktober 2009

Trick or Treat & spooked

Kanske dags att göra ett inlägg.
Klaga inte om det fattas några E här och var, för mitt E strejkar ibland, vet inte varför...
Börjar lite smått med bakelserna från förra helgens firande.
Längst bak, Daniels capuccino variant.
Tv. Noahs choklad choklad
Th. Min chokladmousse
Längst fram Wildas red velvet
Fick ju 2 till på köpet som vi delad på alla fyra på lördagen, en tryffel och en annan chokladmousse.
Lite mäktiga var de och för min del räckte det med en fjärdedel för att bli chokladmätt.
.
.
.
I början av veckan blev jag mummied.
Spännande!
Påsen innehöll Halloween dekorationer. Kan vi ju inte få för många av i år, då vi inte hade några sedan innan.
ja och ett par strumpor till mig med
och så lite till barnen
.
.
.
I torsdags hade Wilda sitt första Halloween firande på preschool.
Halloween Parade!
De marschrade, sjöng och dansade så fint, utklädda allihop.
Wilda var utklädd till Hllo Kitty.
Självklart had jag kameran med, men jag tror inte att Wilda är ensam på något kort och iom att jag inte har föräldrarnas tillåtelse att visa korten här så gör jag inte det.
(kanske att jag kan gå igenom och censurera ut de andra från Wildas firande och Noahs, men det får bli ett senare projekt.)
.
På torsdag eftermiddag hade vi en playdate här hemma.
Wildas kompis, mamma och lillasyster kom hit.
Alla 4 barnen cyklade och hoppade studsmatta.
Kanonväder hade vi, lagom varmt för att bara ha en långärmad tröja.
.
I fredags var det dags igen för Wilda.
Förberedelserna började redan i torsdagskväll efter hennes bad.
4 Inbakade flätor.
Så på fredag morgon kom klänningen på och flätorna åkte ur och
Törnrosa intog rummet.
Med till fredagens firande var istället videokameran.
Daniel tog med sig vanliga kameran till Noahs Halloween Parade på skolan.
Riddaren Noah
.
De var så fina båda 2 och tycker verkligen det här med Halloween är sååååå spännande.
När Noah kom hem med bussen så skuttade han ur, skuttade till bilen, pratade hla vägen till preschool, skuttade ur bilen, pratade massor med Wildas fröknar och var så nöjd med sin dag.
.
Igårkväll, efter mörkrets inbrott, ringde det på dörren.
Daniel öppnade.
Ingen där sa han, men det står en present här som jag inte vågar ta.
Jag som läst Tainas inlägg anade vad det kunde vara.
Men här blir man inte booed, här blir man spooked.
I presenten fanns det pennor, spindelringar, godis och lite annat.
Mysig tradition får jag säga.
Så nu sitter det ett spöke på vår dörr.
.
.
Idag regnar det!
Inte så där lockand att gå ut i dtta väder...
Men vad gör man inte för barnen?
Ska bara invänta svar från en mamma från Wildas klass som bor här i området om vi ska gå ihop eller ej.
Idag blir det promenad i området med
Optimus Prime
och
Feprinsessan

2 kommentarer:

Gun-Marie sa...

Vad roligt ni verkar ha haft! Här hemma mal det bara på som vanligt. 4 killar kom och ringde på (utklädda) och fick godis men inget annat! kram mamma

Saltistjejen sa...

Vad skoj!
Synd att du inte kan visa bilder men det är alltdi knepigt när det handlar om andra barn.
Kramar!!!